Klopt het dat net zoals Apple, Linux en Microsoft, nu Google ook met een eigen platform komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja Google is daarmee bezig en deze komt binnen 6 maanden op de markt.

Het besturingssyteem zal zich richten op zaken die zich via het web afspelen.

Dat is dus nagenoeg bijna alles.

Het OS lijkt op de Chrome Browser maar heeft een aantal extra features waardoor het als OS zeer geschikt is voor de meeste mensen.

Veel mensen doen maar een paar dingen met hun computer dat is emailen, chatten en informatie opzoeken. Als deze dingen allemaal via het web gaan (en dat gaan ze) dan is er geen noodzaak meer om krachtige besturingssytemen te maken voor deze groep mensen.

Hierdoor hoeft de hardware van de laptop minder krachtig te zijn. Waardoor deze goedkoper wordt om te produceren.

Het besturingssyteem wordt gratis beschikbaar gesteld door Google als het af is. Hierdoor kunnen ontwikkelaars er verder aan / voor ontwikkelen en hoeven laptop leveranciers geen licentiekosten te betalen voor de software. Ook hierdoor wordt de laptop goedkoper.

Reken er maar op dat laptops zeker 40% goedkoper worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja. Chrome OS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google probeert idd. haar eigen platform te ontwikkelen.
Het heet Google OS. (voorlopig winig success). Soms ook Google Chrome OS (of Chromium OS) genoemt.

Deze Google OS is gebaseerd op Linux, dus veel mensen zien er het nut niet van in om nog een nieuwe 'distro' uit te proberen.

Google had voorzien om deze op voornamelijk netbooks te voorzien, maar de andere distro's hebben nu ook hun eigen versie hiervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het heet Chrome OS. En het is een zogenaamd Web based operating system. Dit betekend dat het zich voornamelijk richt op het internet.