hoe krijg ik stream recorder exe net weg van mijn computer?

ik heb al een vraag gesteld over een onbekend icoontje dat verschijnt telkens ik mijn pc opstart. Het antwoord was; dit is streamrecorder. Nog steeds loopt de opstart van mijn pc vertraging op omdat stream recorder exe net tegelijk verschijnt. het rare is: ik vind dat programma nergens op mijn computer, hoewel het verschijnt als ‪D:\Stream-Recorder-Net.exe, ook niet in mijn d-schijf. Bij revo-uninstaller niet te vinden, ook niet bij configuratiescherm (programma's verwijderen), ook niet in het opstartmenu. Mailware scan gedaan, staat er niet bij.
Streamrecorder start telkens op met de melding dat setup niet kan worden uitgevoerd. Maar dat gaat héél traag.... dus behoorlijk vertraagde opstart.

Ik heb ook al opgezocht hoe ik stream recorder moet uninstall-eren, maar geen enkel van die oplossingen werkt omdat het programma gewoon niet in de lijst van de geïnstalleerde programma' staat.Hoe kan dat nu, dat er een programma opstart dat niet op mijn pc staat? En vooral: hoe krijg ik dat weg.

7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Download Autoruns van Microsoft.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/nl/sysinternals/bb963902.aspx
Dit programma geeft het meest complete beeld van alle programma’s die worden opgestart.
Daar zou Stream Recorder bij moeten staan. Door deze af te vinken zou het probleem opgelost moetent zijn.

Ter info: Stream-Recorder.Net.exe is het installatieprogramma van Stream Recorder.
SimonV
7 jaar geleden
liveisgreat
7 jaar geleden
gelukt! 1000 x dank
vraag me nog wel altijd af hoe het kan dat die streamrecorder op mijn pc staat en niet gevonden wordt. waar stond die dan, denk je?
SimonV
7 jaar geleden
Het programma stond misschien ook (nog) niet op je computer: Stream Recorder wilde alleen maar de setup (Stream-Recorder-Net.exe) uitvoeren, die hij op D: dacht te vinden.
Misschien vind je nog iets als je op C: en D: zoekt naar bestand stream*.* . Er is hier waarschijnlijk sprake van een PUP (Potential Unwanted Program; letterlijk vertaald potentieel ongewenst programma). PUP's bestaan uit ongewenste software die vaak bij gratis software meegeleverd worden en al dan niet ongevraagd meegeïnstalleerd worden.
liveisgreat
7 jaar geleden
zo is het ook, het kwam bij het installeren van een ander programma.... heel blij dat dit opgelost is :-)