Wat kan ik doen om te voorkomen dat tekst verspringt in Word 2019?

Wat kan ik doen om te voorkomen dat tekst verspringt in Word 2019? Ik heb Word 2019 op mijn laptop en soms sla ik een getypt document op via USB-stick om af te drukken via Word 2013 op mijn oudere computer met printer. De tekst verschuift dan echter, heel hinderlijk! Wat kan ik eraan doen dat de tekst precies dezelfde indeling heeft als in Word 2019?

2 jaar geleden
in: Software
10.7K
bamibal
2 jaar geleden
Beschikt jouw oude computer over dezelfde lettertypes als je laptop?
jc54
2 jaar geleden
Word 2019 op je vaste computer installeren of printer rechtstreeks aan laptop aansluiten.
Utrecht
2 jaar geleden
Een aantal oplossingen:
1) op je laptop opslaan als PDF (kan je kiezen in file format tijdens het opslaan). Dan op de andere computer met Adobe Reader (of elke andere PDF reader) openen en printen.
2) op je laptop opslaan in Word2013 format (kan je kiezen in file format tijdens het oplaan). Wel zorgen dat alleen lettertypes gebruikt die je ook op de computer met Word2013 hebt geïnstalleerd.
3) koop voor een paar euro een licentie Office 2019 voor op je computer. https://gadgetsalarm.nl/product/microsoft-2019-professional-plus/?gclid=CjwKCAiA55mPBhBOEiwANmzoQjpdL6Yi2sN03JExjY6Xp-absOTHEodwB6HMBXy39QSgbnd0MG0_2BoCBSgQAvD_BwE
https://www.productsleutels.nl/product/microsoft-office-2019-professional-plus/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=ProductSleutels-GoogleFeed-NL&utm_medium=cpc&utm_term=3280&gclid=CjwKCAiA55mPBhBOEiwANmzoQsbLhSCAhFtJQSO9kcu4QMySbQQ0iKOFOtgWg2fZJVaL1jULDTAERxoC0IkQAvD_BwE

Het beste antwoord

Om te voorkomen dat de layout verandert, kun je bij ' Opslaan als' kiezen voor een formaat in de bestandsindeling van Word 2013.
1. Ga naar Bestand - Opslaan als.
2. Kies waar u het bestand wilt opslaan.
3. Selecteer in het dialoogvenster Opslaan als onder Opslaan als de juiste bestandsindeling. U kunt uw document (.docx) bijvoorbeeld opslaan als een Word 97-2003-document (.doc), zodat iemand die een eerdere versie van Word gebruikt, het document in dezelfde layout kan openen.
4. Als u de naam van het bestand wilt wijzigen, typt u een nieuwe naam in het vak Bestandsnaam.
5. Selecteer Opslaan.
SimonV