Heb ik watercooling nodig?

Ik heb een Intel Core i5-7500 processor (3.4GHz)
2x 8GB DDR4 (16GB)
Processorkoeler: Cooler Master Hyper 212 EVO

En ik ga niet overklokken. Als je meer gegevens nodig hebt van mijn pc vraag het dan maar!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je hem niet constant tot zijngrens trekt. Nee.

Antwoorden (1)

Nee, heb je niet nodig. Echter maakt waterkoeling je systeem erg stil want de radiator fan's kun je met een fan profiel gewoon op 0RPM zetten bij ambient van 35+ graden en dat deze pas bij 50 graden iets gaan doen, het enthalpie van water is groot genoeg in dat circuit om zonder toevoeging van draaiende fan puur op het temp van het rondpompende water je proc koel kunt houden.

Dus nee, je hebt geen water koeling nodig tenzij je een heel stil systeem wil, tegenwoordig zijn die all-in-one systemen niet te duur en echt vloeistof dicht.