Kun je met een slideshow ook steeds een andere afbeelding als eerst laten komen wanneer de pagina wordt vernieuwd?

Voor een sponsorpagina heb ik een horizontale slideshow met aanklikbare banners/url's van de sponsors. Het script is javascript en werkt perfect.

Het probleem is nu dat mensen nooit zo lang op die pagina blijven hangen om de banners van de laatste sponsors in die rij af te wachten, en zodra de pagina vernieuwd wordt begint die weer van voren af aan. M.a.w. het zijn steeds alleen de eerste banners die getoont worden als je de slideshow niet helemaal afkijkt.

Nu heb ik verder niet zoveel verstand van dit soort dingen, maar is het ook mogelijk om de banners te laten verspringen/doorlopen, zodat bij ieder paginabezoek regelmatig een andere -eerste- banner te zien is?

Ik doe dit vrijwillig en roei met de riemen die ik heb, dus niet te hard zijn a.u.b.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om welke site gaat het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, random om welke site gaan het?

Het beste antwoord

Als je zelf de slideshow gebouwd hebt, zou je kunnen kijken of je bij het wisselen van de slide de huidige index in een cookie kan opslaan. En bij het laden van een pagina kunnen kijken of die waarde gevuld is en dat gebruiken.

Dit kan echter lastig zijn (ik weet niet of je het zelf gebouwd hebt, en hoeveel verstand je van javascript hebt).

Een (denk ik) makkelijkere manier is om elke keer als de pagina laad je lijst met banners in willekeurige volgorde te zetten. Zo zorg je er (in theorie) voor dat elke sponsor gelijkwaardig wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je cryotic, swartsdtrs heeft schijnbaar zijn antwoord weggehaald, want daar had ik onder gezet dat ik het script hiervandaan had:
http://www.leejoo.nl/java/imageeffects.htm
omdat het te lang is om hier te plakken. Het is het derde script van boven: Foto Slider. Ik denk dat dat laatste wat je zei inderdaad is wat ik bedoel, dat er als het ware steeds een andere banner vooraan komt te staan zodra de pagina opnieuw geladen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zou je dit stukje kunnen plakken boven de regel: "//Hieronder niets meer wijzigen" function randomOrder(){
return (Math.round(Math.random())-0.5);
}
afbeelding.sort( randomOrder ); Ik kan het nu even niet testen, maar zo zou je een array moeten kunnen sorteren in een willekeurige volgorde.
Het is misschien geen ideale oplossing, maar hij is het proberen waard denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ga ik zeker even proberen, bedankt alvast. Ik laat nog even weten of het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt perfect! Zo'n klein stukje code, maar je moet het maar even weten ;-) Bedankt! +10