Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je een select query maken die de nummers pakt, die groter zijn dan nummer x, terwijl je alleen het id weet van nummer x?

Ik heb een klein cms. Eerder was het zo dat als een pagina werd verwijdert, dat de nummers die boven de pagina staan die verwijdert is, worden verlaagd.
Dit deed ik met de query:
mysql_query("SELECT cnt_id, cnt_order_nr FROM content WHERE cnt_order_nr>" . $_GET['p'] . " ORDER BY cnt_order_nr");

Alleen nu is $_GET['p'], geen order_nr meer, maar id. Ik moet dus iets hebben dat ik van dat id, het order nummer pak. Maar hoe doe ik dat?

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Internet al doorgespit en me boek maar weet echt niet waar ik onder moet zoeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
719
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip stel zulke vragen bij een forum die er geschikt voor is, dan krijg je sneller antwoord.
Bijvoorbeeld phphulp.nl of phpfreakz.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met zulke sites is echt slecht. Wel eens een vraag gesteld op helpmij over een internetprobleem en dezelfde vraag hier ook gesteld. Op goeievraag.nl binnen een paar uur een goed antwoord.(software probleempje) Op helpmij kreeg ik na een paar dagen reactie dat mogelijk mijn router of netwerkkaart kapot was..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een geneste select:

"
SELECT cnt_id, cnt_order_nr
FROM content WHERE cnt_order_nr>
(select cnt_order_nr from content where id = " . $_GET[‘p’] . " limit 1)
ORDER BY cnt_order_nr
");
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding