Is het mogelijk om Excel gegevens die dagelijks worden gewijzigd dagelijks op te laten slaan in een ander tabblad?

Dit zodat er een soort database ontstaat waarin je alle gegevens nog eens na kunt zoeken.

Voorbeeld:
Kolom C 1 T/M 15 bevat getallen, welke ik dan elke dag bij het openen van het Excel document automatisch in een nieuwe kolom weg worden geschreven in een ander tabblad (worksheet).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Dit moet kunnen door een macro te maken, zie hiervoor in de help functie of in het betere Excel boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht kan het met een macro. Maar wat ik meestal doe is een .dot file maken (=readonly document) Bij opslaan vraagt ie altijd om een bestandsnaam, en geef ik daar de datum op. Zo heb je per datum 1 bestand, en kun je niet vergeten op te slaan.

Bovenstaande is niet helemaal wat je vroeg, maar wel erg makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat gaat met VBA of misschien lukt het met de macrorecorder. Er zijn daar genoeg boeken over te vinden. VBA kun je in het gehele office pakket gebruiken. Je kunt bv gegevens uit je acces database halen bewerken in excel en dan in word verwerken in een automatische brief waarvoor je de adres gegevens weer uit access haalt. Het mooiste werkt dit vanuit access maar het zal wat tijd kosten ermee verttrouwd te raken. Die win je weer terug doordat je een hoop tijd bespaart door het automatiseren van complexe handelingen.