hoe kan ik in excel data uit verschillende rijen naar verschillende kolommen kopieren?

ik heb een tabel die als volgt is opgebouwd:

naam1
adres1
telefoon1
website1
naam 2
adres2
telefoon2
website2

etc

deze data wil ik nu over 4 kolommen weergeven:
naam1 adres1 telefoon1 website1
naam2 adres2 telefoon2 website2

iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Hoe je dat kan doen klinkt heel ingewikkeld, maar is zo gepiept.

Stel je gegevens staan in Kolom [A], en beginnen op de eerste regel

Zet in cel [B1] de verwijzing =A2
Zet in cel [C1] de verwijzing =A3
Zet in cel [D1] de verwijzing =A4
Zet in cel [E1] de formule =REST(RIJ()-1;4)=0

Dan kopieer je die regels naar beneden. (Je hebt nu een blok met 4 kolommen aan gegevens, en een kolom die aangeeft welke regel begint met een naam (elke 4e regel in kolom [E]).

Dan maak je daar allemaal waardes van (kopiëren, plakken speciaal waarden)

Vervolgens sorteer je alle gegevens met de sleutel in kolom [E] (in de regels die je nodig hebt staat daar de waarde “WAAR”, op de andere plekken “ONWAAR”)

Alle gegevens die je nodig hebt staan nu bij elkaar. De overbodige rijen en de kolom [E] kan je nu weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Plakken speciaal. En dan kiezen voor transponeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik dat doe wordt elke rij een aparte kolom (dus in voorbeeld krijg ik dan 8 kolommen. ik wil 4 kolommen, dus om de 4 regels moet ie opnieuw starten... hoe doe ik dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een macro. Vraag Ali B. het maar.