Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe je een plaatje achter/in een ander plaatje of tekst plakt zoals deze voorbeelden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat doe je in een fotobewerkingsprogramma, zoals Paintshop Pro. Een hoop gepiel vaak, maar als je er veel meer werkt, wordt het steeds makkelijker.

Toegevoegd na 20 minuten:
Effe heel ruw, want ik heb het basismateriaal (en de tijd) niet, maar het kan dus in een paar minuten met de goede middelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan met Photoshop, maar er zijn ook veel andere programma's voor (die ken ik allemaal niet bij naam).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je fotobewerkingsprogramma moet "layers" (lagen) ondersteunen. Het gratis paint.net doet dat bv. De foto zet je in de onderste laag, en daar boven zet je een laag die gedeeltelijk doorzichtig is. Die maskeert dan een deel van de ondergrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je Photoshop ? Dan werkt dat als volgt, waarbij ik uit ga van een witte (1-kleurige) achtergrond:
1. open je bestand in photoshop
2. dubbelklik op de laag waarop de afbeelding staat zodat het "slotje" eraf gaat.
3. Kies "add layer mask".
4. neem als gereedschap de "toverstok".
5. klik met de toverstok op de stukken die je wilt vervangen.
6. "kiep een emmer" zwart op die plekken die je in 5 geselecteerd hebt.
7. je hebt nu een masker gemaakt waar je de onderlaag, de laag die je onder deze afbeelding gaat zetten, doorheen kunt zien.
8. Kies een 2e afbeelding
9. selecteer die in z'n geheel
10. "plak" die in een eigen laag "onder" je afbeelding-met-masker.
11. met de grote zwarte pijl kun je nu aan de "onderste" afbeelding slepen tot die op een goed plaats door de bovenste afbeelding heen zichtbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding