Hoe kunt u een robots.txt maken?

Dit bedoel ik dus niet: neem een text bestand als naam geeft u het robots. Neen dat is het niet, hoe moet u een robots.txt aanmaken op een bepaalde website?

Alvast bedankt

Toegevoegd na 21 uur:
bijvoorbeeld ik heb een SharePoint:
http://dc/
of ik heb een website dat noemt:
http://www.voorbeeld.be/ gemaakt via IIS zelf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar moet je dan wel even bij zeggen over welke website het gaat, want zonder die informatie zul je weinig antwoorden krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je nou wat er in het robots.txt bestand moet komen te staan, of hoe je het bestand op je website moet krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou graag een robots.txt handmatig inbrengen in een website, maar ik weet niet waar ik de robots.txt moet plaatsen. (robots.txt inhoud kan ik maken). Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dat heb ik dus uitgelegd in mijn antwoord (zie onder). Als daarvan iets je niet duidelijk is, moet je maar even een reactie onder mijn antwoord plaatsen, dan kan ik daar weer op reageren.

Antwoorden (2)

Hmm, je zegt het eigenlijk zelf al, maar ik neem aan dat je dan een generator bedoeld.

Dat kan hier: http://www.mcanerin.com/en/search-engine/robots-txt.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een robots.txt bestand dient simpelweg in de zogenaamde 'root' map van een website geplaatst te worden, zodat het beschikbaar wordt voor zoekmachines als:

http://www.example.com/robots.txt

(example.com dient hier natuurlijk als voorbeeld)

Als je FTP toegang hebt tot de website kun je het robots.txt bestand dat je gemaakt hebt uploaden met een FTP programma, naar de juiste map.

De 'root' map is de hoofd map van waaruit de website geserveerd wordt. Als je met een FTP programma inlogt op de webserver is het vaak ofwel:

a) de map waar je direct in terecht komt, of
b) een map lager, met de naam 'public', 'www', 'web' of iets soortgelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel ik heb een website gemaakt www.extranet.be, via IIS. Waar kan ik dan mijn robots.txt plaatsen? Is dat bij de eigenschappen van uw IIS of? Please help me