kan je een telefoon op afstand controleren?

is het mogelijk om een telefoon op afstand te controleren. dus dat de ander kan zien met wie je belt, wat voor een berichtjes je krijgt of verstuurd en wellicht nog meer..?

misschien is het handig om te weten dat ik op zijn wifi netwerk heb gezeten..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Erna55
7 jaar geleden
Bedoel je dat je bang bent dat je ex- vriend in je telefoon kan kijken ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja idd.. dan gaat het vooral over de tijd toen het nog aan was. nu zal die het niet meer doen lijkt me!

Antwoorden (1)

Als "hij" toegang heeft gehad tot je telefoon terwijl die unlocked was zou hij allerhande apps kunnen hebben geïnstalleerd, zoals TeamViewer (daar bestuur ik mijn eigen telefoon mee op afstand), of een of andere parental control applicatie, of een van de vele andere oplossingen voor besturing/controle op afstand.

Als "hij" zulke toegang niet heeft (gehad) wordt het moeilijker en moet 'ie aan het hacken slaan. Maar ondenkbaar is het natuurlijk niet, want er zijn natuurlijk heel veel hackers mee bezig en regelmatig worden beveiligingslekken gevonden en opgelost via updates. (Ook regelmatig gaan verhalen over onopgeloste hacks in oude versies van besturingssystemen, zoals de Stagefright vulnerability in oudere Android versies.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
P.S. Als je het zeker wilt weten moet je gewoon met iemand afspreken dat je tegen die persoon zegt dat je een miljoen euro hebt gewonnen en dat je erover denkt om "hem" de helft te geven. Reageert 'ie niet, dan leest 'ie niet mee :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
haha! het gaat eerder over ecbt controleren van gesprekken.. facebook gesprekken en mails etc.. kan dit anders via de wifi worden gedaan.. bijv wachtwoorden te zien etc...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verkeer afluisteren kan een netwerkbeheerder sowieso als hij de juiste spullen en kennis heeft, dat is niet heel moeilijk. Maar het verkeer ook kunnen LEZEN is een ander verhaal. Het hangt er vooral vanaf hoe je verbonden bent met de doelcomputer: als dat een goed versleutelde verbinding is dan kun je 't wel onderscheppen maar je kunt 't niet lezen, en als dat onversleuteld is of als de aanvaller controle heeft over de doelcomputer (kan ook een gespoofde fake van de echte doelcomputer zijn bij bijvoorbeeld een man-in-the-middle aanval), dan is het op zich wel leesbaar. Dan moet je nog steeds heel goed weten wat je doet voordat je het onderschepte onversleutelde (of slecht versleutelde) verkeer ook echt nuttig kunt gebruiken en kunt doorzoeken naar precies de gewenste informatie. Maar goed, als je handig bent, goed kunt zoeken en al wat informatie hebt over waar je naar zoekt dan kan een aanvaller in principe een heel eind komen. Hoe dan ook: de beste actie in geval van twijfel is altijd éérst om gewoon al je wachtwoorden onmiddellijk te vervangen door goede nieuwe wachtwoorden, dan weet je in ieder geval dat ALS de aanvaller over je logins beschikt, hij die in ieder geval niet meer kan gebruiken. En als de aanvaller dan nog via omwegen slaagt in password reset operaties dan merk je dat in ieder geval meteen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zou ik ook mijn telefoon extra kunnen beveiligen? waardoor het nu niet meer zou kunnen? ondanks dat ik geen gebruik maak van zijn wifi...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorgen dat je zo veel mogelijk via versleutelde verbindingen werkt. Een goed versleutelde VPN zou een hoop schelen, dan is in ieder geval niets meer door de lucht afluisterbaar (of iig niet leesbaar). Misschien zijn er ook nog gewoon apps voor je platform die iets voor je kunnen doen qua beveiliging, of gewoon beveiligingsinstellingen van je besturingssysteem. Maar daar houdt mijn kennis een beetje op :)