Hoe maak je een word-bestand zo dat je het op een internet-pagina kunt zetten of dergelijke ZONDER een website te hebben (net als pdf.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.3K

Antwoorden (4)

Je kunt google documents gebruiken. Maar het punt zit hem niet in het word bestand, het punt zit hem in het hebben van een plaats op het internet waar je deze kunt opslaan.

Vergelijk het internet met de folders die je op je computer hebt. Een website is dan een aparte folder op het internet. Ergens moet je dus toegang hebben tot zo'n internet folder.

Google documents geeft je hier plaats voor en hiermee kun je je bestand ook beschikbaar maken voor andere mensen. Of niet, net wat jij wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het word-bestand ook opslaan als pdf en het dan uploaden op een site als www.mijnbestand.nl

LET OP: mijn bestand is dan wel gemakkelijk en gratis, maar het verwijdert alle bestanden wel weer automatisch na 50 dagen. Stuur dus direct een mailtje met een link aan de mensen die het bestand willen lezen.

Wil je bestanden langer op het web plaatsen, dan zou je even kunnen googlen. Er zijn in binnen- en buitenland meerdere hostingsites die je kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een Word-bestand kun je een pdf-bestand maken met b.v. het gratis Foxit Pdf Creator:
http://foxit-pdf-creator.nl.malavida.com/d2380-gratis-downloaden-windows
Ga in het Word document naar Bestand>Afdrukken en kies dan in het schermpje achter Printernaam: Foxit Pdf printer.
Klik dan op OK en kies de plek waar je het bestand wilt opslaan. Als je later wilt uitprinten, dan zal je printer standaard ingesteld staan op het maken van een pdf. Foxit moet je dan dus weer veranderen in de naam van je eigen printer. Via http://www.mijnbestand.nl, https://www.yousendit.com of een andere file sharingsite kun je het bestand met anderen delen.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in WORD 2010 "opslaan als" aanklikt, krijg je verschillende mogelijkheden, waaronder PDF. Dat hoef je niet moeilijk te gaan doen met andere programma's. Als je het bestand nog ooit wilt kunnen wijzigen, sla je het 2x op: 1x als WORD (= te wijzigen), 1x als PDF (= niet te wijzigen).
opslaan als _ html bestand !!! en zie dan heb je een internetpagina. Om deze op het internet te plaatsen zijn andere stappen nodig maar zo maak je een webpagina met word!