hoe krijg ik mijn oudere modem van kpn werkend?

het betreft een speedtouch 546 en deze zij ik graag achter de al werkende kpn experia box hebben (de zilvere). En wat voor materiaal heb ik hiervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ik wil wel kijken of ik je kan helpen maar de vraag is niet helemaal duidelijk. waarom een 2e modem?
in verband met aansluitingen?
of denk je een hogere snelheid te halen?
wil je switchen tussen deze 2 modems?

Toegevoegd na 10 uur:
Dit is het antwoord wat ik je kan geven, ik heb dit opgezocht.
Je kan geen 2 modems op 1 lijn plaatsen zie uitleg hier onder:

1: je kunt enkel 2 modems gebruiken als je ook feitelijk 2 apparte verbindingen op kunt zetten, je hebt dan in ieder geval dus ook 2 accounts nodig... fallback modems (sorry lastige term maar een backup is bijna niet haalbaar met consumenten modempjes, zelfs niet met zoiets als een fritzbox (wat toch de beste modem voor thuisgebruik is).

2: om 2 verbindingen op te zetten heb je ook 2 telefoon lijnen nodig, die werken niet over 1 maar over 2 splitters. 1 per setje draden.

Wat je kunt proberen is als je 2 telefoon aansluitpunten in 1 huis hebt op 1 buitenlijn.

Elke modem afzonderlijk aan te sluiten en hopen dat er
eentje werkt waar je op dat moment bezig bent.
Ik kan niet bevestigen of het werkt, je wint er in elk geval geen snelheid mee.

Ik zal morgen verder zoeken of er een oplossing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder heeft dan haar eigen en ik. Ik moet ook kunnen wisselen, want hij moet dienen als volwaardig modem, en die ander ook. Dus ook internet als de ander uitstaat.

Andere antwoorden (1)

Zoals de bovenbuurman vraag ik me af wat het nut ervan is.

Wat je nodig hebt is slechts 1 data kabel, deze doe je in de experiabox en verbind je met de speedtouch.