Steeds als bij mij de telefoon gaat, ligt gelijk daarna internet eruit, wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je ADSL hebt, wat ik aanneem, ligt het waarschijnlijk in de aftakkingen. De ADSL splitter moet direct worden aangesloten op het punt waar de telefoondraad het huis binnen komt. Daarna gaat één kant naar het modem, de andere naar de telefoon(s).

Toegevoegd na 5 minuten:
Kijk dus eens eerst of je vertakkingen hebt en waar de splitter zit.

Bij andere internetabonnementen, zoals bellen over glasvezel of de kabel kan je beter je provider raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles zit goed aangesloten, Misschien is de splitter wel kapot.
Zou dat ook kunnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, maar dat zou je de KPN kunnen vragen. Controleer of er voor de splitter geen enkele telefoon is aangesloten (zie tekening). Sluit vervolgens één toestel direct aan op de splitter (geen draadloos systeem) en test je verbinding. Als internet het blijft doen als je wordt gebeld dan weet je dat het aan de bekabeling ligt. Daar kan de KPN niet zo veel aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NB. Als je een draadloze internetverbinding hebt die storing geeft én je hebt draadloze telefoons, kijk dan vooral ook naar het antwoord van Cantare. Het signaal van de draadloze telefoon zit op dezelfde frequentie als die van het draadloze modem en dat kan je inderdaad wijzigen. Hoe je dat kunt doen kan de leverancier van het modem vertellen (als die geleverd is door je internet provider). Dit is vrij simpel te testen door je computer rechtsreeks op je modem aan te sluiten (met een netwerkkabel). NB. bij dit soort technische problemen kan je beter even precies vertellen wat de situatie is. Nu moeten we gokken waar het over gaat (glasvezel, kabel, adsl, draadloos of niet etc...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt helemaal, ik zal volgende keer als ik weer zo een vraag heb meer informatie geven, ik heb alle antwoorden uiteraard gelezen. het is ADSL en alles zit gewoon goed aangesloten, en ook geen draadloze telefoon ofzo...
Ik heb het ook al zo een lange tijd, en er is niks veranderd, altijd was het goed alleen de laatste week is het zo dat er steeds na een telefoontje geen internetverbinding meer is..
Ik ga morgen bellen en dan moet er maar iemand komen kijken.Maar in ieder geval ontzettend bedankt voor het antwoord..

Andere antwoorden (3)

Heb je nog zo'n ouderwetse inbelverbinding via de telefoon?
Bovengenoemd probleem hadden wij vroeger op de studentenflat ook, we hadden wisselgesprek ingesteld, met andere woorden: Als de telefoonlijn al bezet was, dan kon het telefoontje van een ander er gewoon doorkomen, handig tijdens bellen, maar niet zo fijn tijdens het internetten.

Ik neem echter niet aan dat je met zo'n ouderwetse inbelverbinding werkt, dus ik raad je aan hierover contact op te nemen met KPN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dank voor het antwoord..
Heb je een draadloze telefoon?
Ik ken het probleem namelijk, heb er ook last van gehad, het bleek dat mn draadloze telefoon stoorde op mn Wifi netwerk. Dit is door mn systeembeheerder opgelost met het veranderen van het wifi kanaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht je ISDN hebben en voor internet beide kanalen bundelen. Zou dat het probleem kunnen veroorzaken.

Volgende keer meer informatie svp