Hoe komt het dat mijn internet zo traag begint?

Op mijn PC.
Bij elke pagina die geladen moet worden duurt het vrij lang voordat hij begint. Maar als hij begonnen is dan is het weer snel genoeg.

Terwijl ik toch gewone download snelheden haal en met speedtest.nl (na de lange begintijd) haalt toch gewoon 500+kB download snelheid.

Ik heb FireFox en Opera browsers geprobeerd. Moet ik het hardwarematig zoeken of herkennen jullie dit en zal het een configuratie zijn.

Mijn NetBook die draadloos is verbonden met hetzelfde netwerk, heeft dit probleem niet. De PC is bekabeld aangesloten op het netwerk. Het enige is wel dat de kabel een UTP kabel van 10-15m is. (Had ik dan toch FTP-kabel moeten gebruiken (CAT-5)?

Toegevoegd na 29 minuten:
Heb net nog even een vergelijkende speedtest uitgevoerd:
Netbook: Download 443kB, Upload 90KB, Connection 1020 c/m

PC: Download 816kB, Upload 18kB, Connection 101 c/m

Ik vermoedt toch dat ik de kabel niet goed heb geknepen, zal morgen andere kabel en de krimptang weer meenemen vanuit mijn werk.

Toegevoegd na 20 uur:
Goed, ik heb de kabel gecontroleerd en doorgemeten, die is goed. Ik heb een andere nieuwe netwerkkaart in mijn PC gedaan en voor de zekerheid een nieuwe kabel geknepen.

Na het opnieuw opstarten is het wel veel sneller. Maar controle op oude kabel en oude netwerkkaart geeft nu weer geen verschillen.

Alleen met een ping is de 1e ping 28ms en de rest dan 1ms. Terwijl op mijn werk een ping (naar de router) op alle vier 1ms was.
Zit hier nu nog een probleem in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bedoeld het opvragen van een website?

Dat kan aan je dns server liggen. De dns server zet een domeinnaam (www.goeievraag.nl is een domeinnaam) om naar een ip-adres (het fysieke adres van een server of internet verbinding).

Ga opendns gebruiken, dat is een van de snelste dns servers. Maak op www.opendns.com een account en volg de installatiehandleiding of download de opendns tool.

Toegevoegd na 35 minuten:
De kwaliteit van je kabel heeft niks te maken met resolven, enkel met snelheid. Als hij niet goed gekrimt is functioneerd de kabel helemaal niet. Probeer eerst eens opendns in te stellen alvorens je met de kabel begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens meegemaakt dat de twisted paren onderling verwisseld waren, de kabel deed het wel maar er was IN de kabel veel storing. Het werd erg traag. Maar ik zal advies opvolgen. Ben beneiuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, maar dan zal de downloadsnelheid ook belabberd zijn omdat je pakketten verliest. En je geeft aan dat die oke is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, het is nu wel wat sneller. Toch blijft hij nog wel wat hangen in het begin. Wat gebeurt er in de kabel als je alleen de tx+/- op elk een ander aderpaar zit. En de RX+- wel op 1 aderpaar zit.
Dan is de download wel goed, en wat gebeurt er met de upload? Nieuwe speedtest uitgevoerd: Down = 671, Up = 19, Conn = 52.
Dit is nog steeds niet goed. Als de DNS een probleem gaf, dan zou mijn Netbook ook een probleem moeten hebben via wifi. De gebruiken dezelfde router (instellingen). De netbook is wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik weer verder ga en ik de kabel heb doorgemeten, blijkt het nu toch veel sneller te gaan. Waarschijnlijk opnieuw opstarten computer. Voor de zekerheid heb ik een nieuwe netwerkkaart geplaatst. Ik gebruik nu wel OpenDNS, dat is zo wie zo een hele goede tip van je. bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was niet de oorzaak van mijn probleem. Maar je hebt me het beste op weg geholpen. Bedankt daar voor. Niemand had het goed, want het probleem zat hem in mijn 2e wifi-router. Nadat ik die opnieuw had ingesteld (nu niet als Access Point) was het probleem weg.

Andere antwoorden (4)

je zegt te downloaden, het uploaden vreet snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan natuurlijk een storing in je kabel zitten, was diezelfde pc vanaf het begin altijd al zo traag en hoeveel RAM geheugen zit er in ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hert kan diverse oorzaken hebben. Slecht koperwerk (=kpn isseu) veel gebruikers tegelijk op de wijkcentrale. allerlei virussen of pups. voer een trouble shoot uit clean je computer en kijk of het probleem opgelost is en neem anders contact op met de klantenservice die kunnen in hun systeem je snelheid en doe een speedstest zodat je weet hoe snel en niet alleen dat ie langzaam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms hebben mensen die sandalen dragen met geitenwollensokken ook nogwel eens dat hun pc een beetje traag gaat lopen hee?