Hoe verleng ik de levensduur van de accu in mijn laptop zo veel mogelijk?

Liefst zonder hem eruit te moeten halen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit kan je eenvoudig op internet vinden:
http://www.externe-batterij.nl/info/tips-om-de-levensduur-van-uw-batterijaccu-te-verlengen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hier ook eens hier een vraag over gesteld en daarna ook op een forum (Tweakers): https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1654268.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus: soms de accu gebruiken (één tot twee keer per maand is genoeg lijkt mij), zo vaak mogelijk aan de stroom.

Antwoorden (1)

Wanneer je langdurig bezig bent op je pc, dan haal je het best de accu er toch uit en werk dan enkel op netstroom. Dan kun je je batterij nuttig gebruiken wanneer je niet thuis bent. Vooraleer de batterij eruit wordt gehaald, moet de pc worden afgesloten!
Bijna alle pc's hebben een li-ionbatterij. Deze kan snel verlijten (20% per jaar).
Aan de slijtage van een batterij kan je vrijwel niets doen. Het enige dat je kan is de levensduur verlengen. enkele tips:

- Ontlaad je accu niet helemaal. Zorg ervoor dat je pc niet uitvalt.
- Laad de accu op tot 100% en werk zonder netstroom.
-zorg ervoor dat de accu is opgeladen voordat je jouw pc gebruikt.
-Rustpauze van 2 uur, om de accu af te laten koelen.
-kalibreer de batterij van je pc.
-Laad de batterij niet op wanneer deze nog voller is dan 10%
-zet de batterij besparende modus aan en zet de helderheid van je scherm lager, en laat zo weinig mogelijk andere programma's open staan. Dit om langer te kunnen werken op batterij. (batterij besparende modus kan je zwaardere programma's iets trager laten verlopen dan 'beste prestatie')

zoals ik al eerder zei: haal je accu eruit wanneer je langdurig achter je pc zit. Leg deze accu dan bij voorkeur in een donkere, koele kast. (naar het schijnt kan je de levensduur van een accu ook aanzienlijk verlengen wanneer je deze in een frigo bewaart. Maar dit weet ik niet zeker).