Hoe zorg ik ervoor dat mijn background color helemaal tot onderaan de pagina komt? HTML/CSS

Ik maak een 2Kolom layout, waarvan de rechterkolom vaak langer zal zijn dan de linker kolom. Soms andersom.
Onderaan, na de linker en rechterkolom

komt de footer.

Hoe zorg ik ervoor dat, hoe vol de kolom toch is, de background van de kolom ten alle tijden helemaal tot aan de rand van de footer komt?

Toegevoegd na 2 uur:
Iedere kolom heeft een andere kleur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als volgt:

Je geeft de container de kleur die je links wilt hebben, en rechts geef je de achtergrondkleur van je keuze en een hoogte van 100%.

Toegevoegd na 4 uur:
Je kunt b.v. iets als dit in de header zetten:

rose
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zet de beide divs die je kolommen zijn weer binnen een andere div en die geef je de achtergrond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou een simpele oplossing zijn, maar ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat beide divs een andere achtergrondskleur hebben.
Zoals sommigen hier al aangeven moet je flost left gebruiken.. Je moet alleen wel opletten dat je ook even een "clearfix" doet voor IE gebruikers... Op het moment dat je je divs gaat floaten raken ze los van hun parent div. Hierdoor wordt de div niet langer gerekt door de divs die erin zitten en doet height 100% op die gefloate divs niet meer wat jij wilt.zoek op Google naar clearfix en je begrijpt beter wat ik bedoel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas wordt 100% hoogte niet ondersteund op de manier die je wil. Er zijn twee oplossingen:

- Table layout (niet wenselijk)
- Faux columns.

Faux columns betekent het neppen van kolommen door je gehele pagina een naar beneden doorlopende achtergrond te geven. In CSS:

body{
background: white url(/pad/naar/plaatje.png) left top repeat-y;
}

Je plaatje.png moet dan een brede afbeelding van liefst 1px hoog zijn die ergens van kleur wisselt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je ook kan doen, is de achtergrond slechts 1 kleur maken, en die ergens op de x as laten beginnen:

background: white url(/pad/naar/plaatje.png) 500px top repeat-y;