Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verdienen al die kortingscode sites/ dealsites geld?

Ik vroeg me laatst af hoe sites als http://www.savly.nl/ geld verdienen. Je ziet dat soort sites steeds vaker. Ik vind bloggen over deals zelf leuk en zou graag zelf hiermee geld verdienen!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat begint meestal met goed bloggen, dan wordt je vanzelf benaderd door bedrijven die hun producten door jou willen laten promoten, en at KAN lucratief zijn. Maar het begint met goed bloggen en veel volgers hebben, niet andersom. De site die jij linkt zijn grote commerciële sites die advertentieruimte verkopen. Dat heeft niets met bloggen over deals te maken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Na het klikken op een tekstlink (waar de kortingscode wordt getoond) of het ingaan op een deal wordt een cookie geplaatst. Als de consument betaald heeft, krijgt de site een commissie van het betreffende bedrijf.
Aangezien er steeds meer van dit soort sites komen, zul je erg je best moeten doen hiermee te concurreren. En je zult eerst goed moeten scoren binnen Google, anders ben je niet interessant voor de adverteerders.

Toegevoegd na 43 minuten:
Bij steeds meer adverteerders krijg je geen commissie als de bezoeker al in de winkelwagen van de adverteerder geweest is en daar op het idee gebracht werd om een code op te zoeken. Want in dat geval heeft de adverteerder alleen maar last van een kortingscodesite. Dit kan via een "shopping cart cookie" allemaal gecheckt worden.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding