Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het gemiddelde van meerdere getallen berekenen in Excel?

Doordat ik dit schooljaar goed wil beginnen wil ik een excel sheet maken waarmee ik van meerdere getallen het gemiddelde kan berekenen. Hoe kan ik dit met Excel? Ik heb Excel 2010.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het over schoolcijfers gaat, gezien je opmerking over schoolcijfers.
Tip: houd je ook rekening met de wegingsfactor van de verschillende cijfers....?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In het vakje waar je de uitkomst wilt hebben typ je "=GEMIDDELDE(B1:B5)" De aanhalingstekens laat je weg. Let op dat je hoofdletters gebruikt. (B1:B5) betekent dat je van de getallen in vakje B1 t/m B5 het gemiddelde wilt weten, maar het is maar net waar jij je getallen hebt staan. Dus daar kan net zo goed (A16:A40) staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de gemiddelde waarde bepalen door de volgende formule toe te passen:
=GEMIDDELDE(A1:D4), waarin A1:D4 staat voor het gebied waarvan je het gemiddelde wilt berekenen.
Wil je dus alleen een rij berekenen? Dan doe je:
=GEMIDDELDE(A1:A4)
of
=GEMIDDELDE(B2:B7)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een engelstalige Excel kan het op de volgende manier.

Bij een of andere cell voer je: "=AVERAGE(A1:A4)" in, maar dan zonder quotes. Bij de cellen A1 t/m A4 heb je de getallen staan waar je het gemiddelde van moet hebben. Het gemiddelde verschijnt nu in deze cell.

Je kan ook bij Excel help hiernaar zoeken. Je typed dan gewoon average in of tangent of sine of whatever je nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding