Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van al die bijgeluiden af als ik muziek afspeel vanuit de PC via de stereo-installatie?

Het is voornamelijk een vervelende bromtoon die het geluid niet ten goede komt.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
gebruik je een line out of een hoofdtelefoon uitgang?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
een hoofdtelefoon uitgang en die kabel heb ik dan aangesloten op de versterker.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
als je ook een line out hebt is dat echt beter.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
de beste optie is een degenlijke externe geluidskaart. deze heb je vanaf een paar tientjes maar daar zit ontzettende troep tussen. een audio interface geeft meer waar voor je geld. deze bijvoorbeeld, ziet er moeilijk uit maar zogoed als plug & play. op marktplaats moet je die voor onder de 100 euro kunnen vinden. http://www.feedback.nl/computer-audio/tascam/us-122-l
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Menno,bedankt voor deze tip.!
Ik heb ook wel eens iets gehoord over een zogeheten mp3 streamer,die zet het geluid via de usb aansluiting dan om in 2 x analoog en dat zou dan buiten de geluidskaart om gaan maar of dat echt mogelijk is weet ik dus niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

een brom of zoem in een geluidsinstallatie wordt meestal veroorzaakt door randapperatuur. het kan zijn dat je luidsprekerkabels langs apperatuur of andere kabels loopt die een machnetisch veld of rare frequentie produceren. Bijv. beeldscherm, transformator) ook kan het zijn dat er een hogere 3de harmonische op de zelfde eindgroep wordt geproduceerd door andere apperatuur. het eerste probleen kun je meestal oplossen door speciale magnetjes op de kabel te doen ( verkrijgbaar bij betere audiospeciaalzaken of electronikawinkels) het twede is op te lossen door de geluidsinstallatie op een andere groep aan te sluiten of een filter tussen de audio installatie aan te brengen. deze kun je ook bij bovenstaande winkels krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan ook het volume van je pc even wat terug draaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
1) mini jack aansluiting van je pc kan beschadigd zijn, dit kun je testen door aan de aansluiting te 'friemelen'
2) duurdere (beter afgeschermde) kabel kopen
3) aarde draad van pc naar versterker
4) je aansluiting van pc niet in de phono ingang doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing