Hoe muziek intern mee te laten draaien op laptop tijdens een webcam opname?

Ik zou graag een muziekfilmpje op willen nemen waar ik zelf met de gitaar mee kan spelen.
Nu doe ik dit meestal gewoon met mijn audio installatie en een microfoon, echter zou ik dit over mijn koptelefoon willen horen dus zonder geluid in mijn kamer.
Zelf ben ik in het bezit van een Focusrite Scarlett 2i2 externe geluidskaart waar ik mijn elektrische gitaar in plug.
Nu heb ik al geprobeerd om gewoon muziek op te zetten en hierover mee te spelen alleen pakt mijn geluidkaart uiteraard alleen mijn gitaarsignaal op en niet het geluid wat zich in de achtergrond afspeelt.
Mijn vraag is dus hoe ik dit mogelijk kan maken.

Alles op een rijtje:

- Externe geluidskaart Focusrite Scarlett 2i2
- Ter gelijkertijd intern muziek draaien en opnemen, webcam opnemen en meespelen met mijn gitaar.
- Momenteel gebruik ik het standaard programma van Windows genaamd Windows Movie Maker.

(Ik weet dat je muziek kan bijvoegen in Windows Movie Maker, hier ben ik niet naar op zoek. Ik wil dus echt zelf live meespelen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt je video bewerken met een ''video-bewerk'' programma, dan zet je de video die je al opgenomen hebt in dat programma en dan gooi je het ''achtergrond'' liedje eroverheen zo moet het gefixt zijn. voor dat bewerk programma zijn voldoende tutorials over te vinden op YouTube. ik raad je Camtasia studio 8 aan ;)