Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn laptop upgraden om ermee te gamen?

mijn specificaties zijn
processor: intel core i7-8550U
CPU 1.80/1.99 GHz
Ram geheugen: 8GB
type systeem: x64-processor
ik heb een lenovo ideapad 520-15IKB

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
673

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een laptop heeft door zijn formaat een nogal kleine GPU ( Grafische kaart die alle berekeningen uitvoert voor spelletjes ). Normaliter kan je die GPU niet uitbreiden omdat deze vastgemonteerd zit aan het moederbord. Wat wel mogelijk is en een steeds populairdere keuze wordt is een zogenoemde "E-GPU". Een GPU die je via USB-C of USB-3.0 kunt aansluiten op je laptop die vervolgens als GPU fungeert.

Zelf heb ik ook een laptop, een Macbook Pro 13" om wel te verstaan. Niet de beste computer om te gamen, omdat zelfs Minecraft op lage settings gedraaid moet worden. Nu heb ik dezelfde vraag als jij gehad en na lang wikken en wegen "NVIDIA GeForce NOW" gevonden. Dit is een systeem van NVIDIA die spelletjes naar je computer streamt. Hierdoor draaien de spellen niet op jouw computer, maar op die van NVIDIA. Je speelt spellen op hoogste resolutie tot 4 uur achter elkaar. Op dit moment nog in beta en daardoor, met een beetje mazzel, gratis te testen. Maak er wekelijks gebruik van om heerlijk te gamen. GTA 5, Sim City Skylines, No Man's Sky. Niets is meer te gek voor m'n macbook. Dat vergt wel weer een snelle internetverbinding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
In mijn ogen stel je eGPU's te rooskleurig voor. Meestal maken ze wel gebruik van USB-C, maar dan vaak wel via het Thunderbolt-protocol, of via twee USB-C poorten. USB 3.0 alleen geeft te weinig bandbreedte naar mijn weten..
TurfGraver
5 jaar geleden
"GPU ( Grafische kaart die alle berekeningen uitvoert voor spelletjes )."
GPU is zeker belangrijk voor spelletjes (het is immers vooral grafisch).
Maar deze voert niet ALLE berekeningen uit. ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding