Optie 1
Druk tegelijkertijd op de Windows-knop en de printscreen-knop.
Windows slaat je screenshot nu automatisch op in de map C:\Gebruikers\[Gebruikersnaam]\Afbeeldingen\Schermopname.
Ga naar deze map. Open en print vervolgens de betreffende afbeelding.

Optie 2
Druk op de printscreen-knop.
Plak de afbeelding (Ctrl V) in Paint of Word.
Print de afbeelding.

Je kunt ook het knipprogramma gebruiken:
Als je Knipprogramma wilt openen, typ je het Knipprogramma in het zoekvak op de taakbalk en selecteer je vervolgens Knipprogramma.
Als je een schermopname met Knipprogramma wilt maken, selecteer je Nieuw en vervolgens het deel van het scherm dat je wilt vastleggen. Kies voor de knipsels uit vrije vorm, rechthoekig, venster of volledig scherm met behulp van de pijl op de knop Nieuw.
Nadat je het knipsel hebt gemaakt, kun je er met de ingebouwde pennen op tekenen en het naar Paint of Word kopiëren.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
optie 1 is de beste