Met welke Open Source tool bouw je makkelijk een eenvoudige website?

Ik onderhoud nu mijn eigen website die ooit door een studenten is gebouwd. Ik kanzel in html m,et wat PHP zelf wat teksten aanpassen in HTML en weet hoe ik een menu item moet veranderen of verwideren.
Echter de site is nogal oud 10+ en er zitten diverse stukken code in die vaag of achterhaald zijn.
Nu wil ik dus zelf vanaf scratch een site opzetten, het liefst met een gratis Open Source tool. Mijn eisen aan de site zijn heel simpel. Gewoon plaatjes wat tekst, geen flash of uitgebreide database bewerkingen.
Wie heeft er eravring of weet een goede tool?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

het handigst is waarschijnlijk een content management systeem: joomla is bijvoorbeeld erg populair, maar wordpress is ook cool, en makkelijk te leren.
dreamweaver wordt veel gebruikt maar is een draak van een programma (mijn mening) en microsoft frontpage (bestaat dat nog?) wil ik niet aan denken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contentmanagementsysteem
http://wordpress.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1Bij Wordpress zie ik een soort blog? Welke tool kan ik hier dan uploaden?
2. Moet ik bij Joomla een ander account nemen dan ik nu heb voor mijn site? Heb ik meer nodig?
Ik zou zeggen kijk ook eens naar magento. Magento is een goede open source ecommerce software waarmee een webwinkel kan worden gestart en onderhouden. In tegenstelling tot veel andere platforms stukken beter opgezet en uitbreider en is hierdoor met het oog op groei een goede keuze.

Het kan complex zijn voor een beginnende webshophouder, maar heeft erg veel opties. Als je eenmaal erin gedoken bent werkt het als een tierelier. Eenvoudig shops aanmaken en veel mogelijkheden met beschikbare extensies.