Als je de deksel dicht doet bij een laptop, heb je deze dan 'afgesloten"? [zie uitleg]

Ik heb een desktop pc en wanneer ik afsluit klik ik linksonder op afsluiten en je hoort dat er 'afgesloten' wordt [ook nog keuze uit vergrendelen/andere gebruiker/afmelden/opnieuw opstarten of slaapstand] , monitor uit en klaar.
Hoe werkt dit bij een laptop? Mij werd verteld dat je gewoon de deksel dicht kunt doen, waardoor je afsluit!? Is dit zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Na het dichtdoen van het deksel gaat de pc normaal in slaapstand en als je hem na ongeveer 10 min. weer open doet en op een toets of 1 keer kort op de startknop drukt zou hij terug aan moeten komen op wat je bezig was of zal hij vragen je wachtwoord (als je dat hebt) opnieuw in te geven en dan zal hij openen op wat je ezig was.
Ivana
7 jaar geleden
Ik hoef mijn Apple alleen maar dicht te doen voor de slaapstand. Als ik hem daarna open doe gaat hij weer aan, zonder verder iets te ondernemen. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Windowstoets(indrukken)
energiebeheer (intikken)
Daar kan je zelf kiezen wat de laptop doet bij het inklappen van de laptop.
Ritsuka
7 jaar geleden
Kun je zelf instellen ja
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is >niet< mijn laptop! Weet niet eens hoe het / deze er uit ziet. Hoe vertel/leg ik [telefonisch] uit HOE je CONSTATEERT dat > deksel dichtdoen < betekent dat de laptop UIT STAAT of in SLAAPSTAND ??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In slaapstand knippertt er vaak een lampje. Als hij uitstaat niet.

Antwoorden (2)

Niet standaard, maar je zou het wel zo kunnen instellen. Als jouw laptop nog zo ingericht is als de fabrikant dat deed, dan levert het dichtdoen van het deksel alleen op dat het apparaat in de slaapstand gaat.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je de deksel dichtdoet na gebruik en vervolgens na 10 minuten bijv. weer open; in slaapstand zou deze dan weer beginnen 'teken van leven' geven? en als er niets gebeurt > dus UIT ? N.B.
Is niet mijn laptop [heb er geen], maar van iemand die ook niet zoveel van pc's weet en ik moet het dus uitleggen ;))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iemand anders heeft deze geïnstalleerd.
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt nakijken bij het Energiebeheer van de laptop (of hoe het daar heet; je vermeldt niet om wat voor systeem het gaat...) wanneer uitschakelen en wanneer de slaapstand ingaat. En daar kan het ook aangepast worden.
Dat hangt af van hetgeen je hebt ingesteld met het besturingssysteem. De actie "deksel dichtdoen" kan verschillende gevolgen hebben.4

Een van de opties is inderdaad "afsluiten" en uitschakelen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je de deksel dichtdoet na gebruik en vervolgens na 10 minuten bijv. weer open; in slaapstand zou deze dan weer beginnen 'teken van leven' geven? en als er niets gebeurt > dus UIT ? N.B.
Is niet mijn laptop [heb er geen], maar van iemand die ook niet zoveel van pc's weet en ik moet het dus uitleggen ;))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iemand anders heeft deze geïnstalleerd.
Computoon
7 jaar geleden
Bij de keus "deksel dicht = slaapstand" zou de laptop bij het openen van het deksel inderdaad weer moeten ontwaken. Sommige apparatuur raakt bij keuze voor de slaapstand in een diep coma.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar kan je dit 'zien' of misschien constateren dat het zo ingesteld is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Windowstoets(indrukken)
energiebeheer (intikken)
enter (bij een desktop staat het niet, maar bij een laptop wel).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://files.computertotaal.nl/2011/10/stap3sluimerslaap.png