wat betekend `fading `als je 3 korte films achter elkaar wilt zetten, dus er 1 bestand van maken?

ik heb dan de opties `overgang uit` of `fading` en weet iemand of je dan met fading een moment wit beeld ziet of dat het vloeiende overgang is?
programma `freemake` gebruik ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zoiets niet weet kun je het altijd gewoon uittesten. Geeft het niet het gewenste effect? Dan draai je het terug.
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier zie je hoe de overgangen tussen de verschillende foto's en videofragmenten eruit zien als je voor fading kiest: http://youtu.be/zyexJUYiE9c

Antwoorden (2)

'Fading' is een overgang van het beeld. Dus als je filmpjes achter elkaar wilt afspelen, dan gaat het door fading vloeiend in elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fading is het vloeiend omschakelen naar ander beeld/geluid. Er zijn verschillende fading opties
- fade out: dit is eigenlijk het basisprincipe, het geleidelijk/vloeiend de beelden te laten vervagen en te stoppen. bij de onderstaande opties worden er dan weer beelden er achter gestopt.
- cross fade: hierbij worden de beelden eventjes door elkaar afgespeelt
- fade through black/white: hierbij worden beelden eerst wit/zwart om vervolgens naar de volgende beelden te gaan

Bij videobewerkingsprogramma's is fading meestal een cross fade