Hyves werd in 2004 opgericht door Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen.

Raymond Spanjar (Laren, 7 januari 1977) is een Nederlands ondernemer. Spanjar is mede-oprichter van internetsites IEX.nl en Hyves. De Quote 500 junior schat het vermogen van Spanjar op 25 miljoen euro[1].

Spanjar groeide op in Laren, volgde het Gymnasium in Hilversum, na de middelbare school reisde hij samen met Floris Rost van Tonningen naar Engeland en Frankrijk om talen te studeren. Spanjar keerde terug naar Nederland, hij ging Economie en Psychologie studeren aan de Universiteit van Amsterdam. Spanjar richtte in zijn studententijd samen met Rost van Tonningen de beleggingssite iex.nl op, in die periode leerden ze Koen Kam kennen, na 3 jaar verkochten ze iex.nl. In oktober 2004 richtten ze de sociale netwerksite Hyves op.

loris Rost van Tonningen (Caracas, 31 maart 1977) is een Nederlands ondernemer. Rost van Tonningen is mede-oprichter van de websites IEX.nl, Hyves en soople.nl en .com.

Rost van Tonningen groeide op in Laren, volgde het gymnasium in Hilversum. Na de middelbare school reisde hij samen met Raymond Spanjar naar Engeland en Frankrijk om talen te studeren. Na de studies in het buitenland studeerde Rost van Tonningen ook aan de TU Delft en de Universiteit van Amsterdam.

In zijn studententijd richtte Rost van Tonningen samen met vriend Raymond Spanjar de beleggingssite IEX.nl op, nadat ze ontdekt hadden dat er in Nederland geen goede beleggingssites waren. Toen een investeerder een groot bod op de site deed besloten ze het te verkopen. In de beginperiode van IEX.nl leerden de beide compagnons programmeur Koen Kam kennen. Samen met hem richtten ze na de verkoop van IEX.nl de sociale netwerksite Hyves op.

Rost van Tonningen is een kleinzoon van NSB-voorman Meinoud Rost van Tonningen en diens echtgenote Florrie Rost van Tonningen-Heubel. [1] Tevens is Rost van Tonningen een neef van Grimbert Rost van Tonningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Raymond Spanjar ?

Toegevoegd na 44 seconden:
Hyves werd in 2004 opgericht door Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen.

die het ongetijfeld gekopieerd hebben en niet zelf bedacht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyves
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
menno die laatste naam is dat familie van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er een bekende rost van tonningen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit gehoord van http://nl.wikipedia.org/wiki/Meinoud_Rost_van_Tonningen en zijn weduwe, ook wel 'de zwarte weduwe' genoemd Menno?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De weduwe Rost - van Tonningen.. overtuigd nazi..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en ze was de weduwe van een overtuigd NSB man. Overigens Barcelonaman, het lijkt er wel op dat Floris (verre) familie is van deze Rost van Tonningen, zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rost_van_Tonningen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee glibberveen en mussert hebben alle openstaande hersencapaciteit voor extreemrechts al ingevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Floris blijkt een kleinzoon te zijn van Meinoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat menno betreft vind ik simons een leukere link, u gotta hand it to the nigga, hij wist hoe je een sekte moest leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maargoed een nsbkleinzoon is dus een bedenker van een van NL meest popi website's... ik heb weer is wat te overdenken overovermorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach dergelijke sympathieën zijn niet erfelijk voor zover mij bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mwa, dat valt te bezien, het neonazisme is in duitsland alive & kicking. en alessandra mussolini is bijv. een tragisch bewijs van erfelijke smet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch de kleindochter van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, en net zo gek. genes are are a bitch http://nl.wikipedia.org/wiki/Alessandra_Mussolini
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een neefje van Glimmerveen en die schrijft hele mooie boeken zonder 'n spatje NSB, maar wel onder een pseudoniem omdat hij op z'n achternaam wordt aangekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is dan wel weer zielig voor hem, ik zou me naam denk ik gewoon veranderen in schaft, in zo'n geval.