MacBook Air scherm defect. Videokaart of vocht? (Kosten/Garantie?)

Hallo,
Mijn scherm is kapot. Rechterstuk.
Door vocht? Of videokaart?

Ik zat gisterenavond achter mijn laptop. Deed hem dicht, ruimde op, maakte tafel schoon (droge doek) en vanmorgen vroeg trof ik hem ineens zo aan..

Ik doe alles op mijn Mac. Kan werkelijk geen dag zonder.
Iemand enig idee hoeveel dit geintje gaat kosten? Of het nog wel te redden valt?
Laptop functioneert in principe nog volledig naar behoren. Dus het is puur een 'scherm' probleem. En omdat het zo 'strak' rechts weg is (en ik eerder al wat beeldkwaliteitproblemen ervaarde), vraag ik me af of het wel vocht is (wat ik dacht), of dat het niet de videokaart is (nooit van gehoord, hier kwam mn vader mee).

Een nieuwe vind ik wat overdreven. En dan zal ik eerst n bank moeten beroven :") oké grapje, maar financieel heb ik echt geen cent te makken.. Heb deze via een mazzeltje voor 500 euro incl. verzendkosten kunnen bemachtigen. Wat ook al mijn spaargeld is geweest).
Dus zelfs reparatie hieraan, zal een lening moeten worden. Vandaar dat ik ook echt hoop dat het evt onder garantie valt.
Want hoe zit dit dan?
Ik ben trouwens ook verzekerd. Heb ING inboedel basis. Al lijkt dit me niet onder inboedel vallen. Meld t toch even.
Net als; refurbished 5 sterren open box van Macbizz (2jr garantie).

Tips adviezen (hulp), graag!
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Antwoorden (1)

Bij Macbook Air is een zogenaamde "high density" LCD connector gebruikt, deze hoort goed gelocked te zitten, maar matige contact met vocht, en dan bedoel ik geen glas water er overheen, maar gewoon in je schooltas met een klein regenbuitje zorgt er al voor dat deze high density connectors gaan corroderen en omdat die contactjes heel dicht(high density dus hè) op elkaar zitten krijg je van die psychedelische effecten zoals jij nu ervaart. Bijgevoegd een iFixit link waarop je duidelijk ziet hoe voor jou de LCD connector eruit ziet. Wegbrengen is kassa, terwijl je dit met iso-propanol alcohol en wattenstaafjes zelf heel goed kunt verhelpen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mogelijk is ook dat de kabel die aan de LCD connector zit een kabelbreuk heeft ergens rond het scharnier, als je 'm open hebt controleer dan hier op, en als je met alcohol gaat schoonmaken wees dan bewust dat je de accu connector even los moet trekken zodat het Logic board niet "live" is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je beseft jezelf dat de macbook schermen vast geplakt zitten aan het frame van de macbook. Scherm kan er alleen uit dmv fohnen of scherm eruit breken.