Als ik wil dat één plaatje een hele A4 pagina in Word beslaat, hoeveel pixels bij hoeveel pixels moet dat plaatje dan zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
Laat maar, heb het antwoord al:

http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=3089

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, ik kwam op hetzelfde uit ;o)

Het beste antwoord

Xinix heeft gelijk dat een redelijke kwaliteit drukwerk bestaat uit 300 dpi. Hoe hoger hoe beter (maar wel weer afhankelijk of je printer een hogere resolutie aan kan). 300 dpi is een goede maat.

Ik neem het volgende aan:

- Een A4 bestaat uit 8,26771653 inch bij 11,6929134
- Je een resolutie van 300 pixels per inch moet nemen

Je foto / afbeelding zou dan dus ongeveer 300 * 8,3 breed en 300 * 11,7 lang moet zijn (2490 pixels bij 3510 pixels).

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. Als je afbeelding een hogere resolutie heeft kan je deze dus gewoon passend maken op je A4 zonder kwaliteitsverlies.

Je printer moet dan trouwens wel randloos kunnen printen wil je precies een A4 krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hoef je toch niet te weten, je schaalt het gewoon op...

En als je dat toch wel wil weten dan moet je het tot op 300 DPI berekenen... 300DPI is dus 300 pixels per inch... Dus dan kun je verder wel uitrekenen hoe je dat moet doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet te zeggen. Als je de scherpste afbeelding wilt afdrukken moet je kijken welke resolutie je printer aankan. Daar moet je dan de resolutie op afstemmen.
paulus811