Is magix video de luxe mx 2013 hetzelfde als magix video de luxe mx 18 of zit er verschil in ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Magix geeft zelf aan dat er 50 vernieuwingen zijn, maar de meeste daarvan zijn cosmetisch. Hier en daar zijn wat opties weglaten bij de instellingen, en er zijn een paar extra overgangen en templates toegevoegd. Alleen de snelheid is beter.

Als je 2013 start zal het je wel direct opvallen dat deze sneller begint dan de 18 en dat de bestanden sneller zijn te laden. En de icoontjes in de Mediapool vallen op. De verschijnen meteen zodra je met de muis over een thumbnail beweegt. Door te klikken op één van de drie icoontjes kun je nu direct een videobestand bekijken, openen in de trimmer of plaatsen op de tijdlijn.

Ook is er in de 2013 een optie om binnen één project meerdere tijdlijnen of films te maken. Hierdoor is het eenvoudiger om je montage op te delen op basis van inhoud, of gewoon omdat je even iets wilt uitproberen. Wil je de tijdlijnen later samenvoegen, dan kun je dat doen door de inhoud van de ene tijdlijn te kopiëren naar de andere. Dit is niet perfect, maar het is een verbetering. Op de tijdlijn zijn de videosporen nu eenvoudiger in hoogte aan te passen. Opmerkelijk is de keuze van Magix om de audio van een videoclip voortaan niet meer op een apart spoor te plaatsen. Dit moet je elke keer handmatig instellen en dat is vervelend.

De monitor vertoont een aantal vervelende bugs. Die kom je tegen bij de multicammodus en het trimmen van clips op de tijdlijn. Als je bijvoorbeeld twee getrimde clips naast elkaar op de tijdlijn plaatst en een rolling edit uitvoert, slaat de monitor op zwart. Dit is uitermate irritant omdat dit een van de basisacties is van het monteren van een film. Wat betreft de overgangen en effecten is er weinig vernieuwd. De chroma key zou zijn verbeterd, maar het resultaat is nog steeds niet opperbest.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik maak zelf gebruik van Magix de Luxe 2013 en bij mij op school hebben we magix video de luxe 18. Verder zit er geen verschil tussen. Beide versies werken prima en hebben dezelfde mogelijkheden.