Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is OCR-software ergens gratis te verkrijgen?

Deze software (Optical Character Recognition oftewel optische tekenherkenning) wordt vaak bij een scanner meegeleverd, maar omdat ik geen nieuwe scanner nodig heb, wil ik er op een andere manier aan komen. Ik wil nl. graag het met de hand geschreven oorlogsdagboek van mijn opa scannen of fotograferen en daarna op de computer verwerken.

Toegevoegd na 17 minuten:
Wie weet een betrouwbare site waar ik een dergelijk programma kan downloaden zodat ik geen malware op mn computer krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
995

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kwestie van ff zoeken:

http://lmgtfy.com/?q=free+OCR+software+handwriting

of

http://www.geckoandfly.com/4043/free-ocr-handwriting-fax-document-and-imaging-scanning-software/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met handgeschreven geschriften moet je wel een heel erg bijzonder intelligent OCR-programma zien te vinden.
Of je opa moet in blokletters hebben geschreven.
Dus tik het maar over
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De consumentengids van oktober 2011 attendeert op deze mogelijkheid, ook voor handgeschreven documenten. Dus zou het niet toch kunnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf weleens OCR maar handschrift lukt helemaal niet en ook in getypte teksten komen nog veel fouten voor.
Inderdaad. Handgeschreven brieven kunnen bijna niet door OCR software omgezet worden. In pricipe is OCR software daar ook niet voor bedoeld. Het is gemaakt om bedrukte literatuur makkelijk om te zetten naar digitaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding