Hoe kan ik snel vergroten en verkleinen op beeldscherm ?

Beetje panieksituatie die me regelmatig overkomt.

Als ik een bepaald flash-spel speel, in een window, druk ik wel eens op een verkeerde toets of toetsencombinatie ergens waardoor de inhoud van het scherm enorm wordt vergroot (ongeveer vier keer), maar niet te scrollen is, zodat ik nog maar een miniem stukje van het scherm kan zien.

Dat moet door een stomme toetsencombi komen, en dus ook weer terug te draaien zijn. Liefst snel, want de tijd dringt natuurlijk.

Is er ook een snelle toetsencombinatie waarmee je dat ook weer ongedaan kan maken, of is het een hopeloze, onomkeerbare situatie ?

(ik speel op een laptop en nog onder windows xp)

Toegevoegd na 1 uur:
[mutsmodus] Nou, ik ben er uit, het blijkt dat ik tijdens het spelen nog wel eens op de verkeerde muisknop druk (bij mij de linker) en dat dus twe keer zo snel achter elkaar dat ik et bijna niet zie. Dan komt er een pop-up-schermpje, en met wegklikken klik ik dan blijkbaar op 'zoom in'. Nog eens linksklikken en zoom uit kiezen verhelpt het probleem vliegensvlug.[/mutsenmodus]

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en me op het juiste denkspoor zetten en houden, en ik heb zeker weer wat bruikbare tips geleerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
132.3K

Het beste antwoord

CTRL samen met + om te vergroten.
CTRL samen met - om te verkleinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Correct. Alternatief is klikken met de rechter muisknop. Wel *in* het flash-gedeelte klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, in het flashgedeelte gebeurt er dan niks.
Als ik het buiten het flashgedeelte doe, wordt gewoon het hele schermpje netjes groter en kan ik alles gewoon zien....
En je zal niet zien dat ik het nu niet voor elkaar krijg he ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen
Die laatste zin maakt me ernstig door de war;-) Ik begrijp eruit dat je het niet voorelkaar krijgt om te vergroten zoals je normaal per ongeluk doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan even geen sneltoets vinden, maar kan het zijn dat je vergrootglas inschakelt? In configuratiescherm, toegankelijkscentrum kan je dat zonder sneltoets starten. Het centrum zelf gaat hier (vista) met windowstoets + u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al vanwege de tijd die je er aan hebt besteed. Plus het woord 'vergrootglas' zette me op het juiste denkspoor uiteindelijk.

Andere antwoorden (5)

ctrl + scrollen met je muis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ctrl - (ctrl min) helpt dat niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via beeld in je bovenbalk in- of uitzomen.
Via Ctrl &+ of Ctrl&- plussen of minnen waarbij de Ctrl toets in gedrukt moet blijven
Via Ctrl ingedrukt houden en met je scrollwieltje.
Succes Marleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan vergroot / verkleint hij wederom het hele venster, en niet alleen de inhoud daarvan.
Scrollwieltje, nogmaals, heb ik niet.
Hier een overzichtje:
http://kb2.adobe.com/cps/121/tn_12105.html

Tools
A - Arrow/Cursor
T - Text Tool
P - Pencil
I - Ink Bottle
B - Paint Brush
U - Paint Bucket
E - Eraser
D - Dropper
M - Magnifier
L - Lasso

Maar er staat meer op die pagina. Suc8!

Toegevoegd na 1 minuut:
CTRL+1, als ik 't goed lees:

View
Command/Control 1 - View movie at 100% size
Command/Control 2 - Show Frame
Command/Control 3 - Show All
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de antwoorden, denk ik dat het een eigenschap is van het spel. Dat daarin bepaalde toetscombinaties zijn geprogrammeerd.

Als je het spel doorgeeft, kan daar eens naar gekeken worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is met alle spellen op Zylom en King.com.
Maar ik geloof dat ik er uit ben :domme muts: nog effe een paar uitprobeerseltjes......