Hoe kan ik een afbeelding bij afsluiten windows laten zien?

Ik wil als ik windows xp afsluit een laatste afbeelding zien. kan ik dat ergens instellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bedoel je dat je het scherm wilt veranderen als er komt te staan: U wordt afgemeld, De instellingen worden opgeslagen etc.? Zo ja, dan is dit te doen met onder andere het programma TuneUp Utilities. Zover ik mij kan herrineren kon dit maar voor bepaalde versies, en was het verstandig de standaard wallpaper te back-uppen. Volgens de tutorial die ik heb aangevoegd als bron kan dit resultaat ook behaald worden met veranderingen in het register. Maar je loopt dan het risico dat je Windows finaal sloopt met één verkeerde wijziging.

M.a.w. het is alleen aanbevolen als je ook echt weet wat je doet. Als je dat niet weet, raad ik je aan er vanaf te blijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel het volgende: Als ik de PC afsluit dan wil ik niet vergeten de muis uit te schakelen anders is de batterij zo snel leeg.
Daarom wil ik bij het afsluiten een plaatje van de muis zien met tekst "Muis Uitschakelen"
Kan dat?
Het is veiliger te doen:
open kladblok
typ:

@ECHO OFF
START
TIMEOUT /T /NOBREAK
SHUTDOWN /p (voor afsluiten) óf SHUTDOWN /l (voor afmelden)

Klik bestand > opslaan als en kies "Opslaan als: Alle bestanden (*.*)", onder het vak waar je de naam moet invullen.

Als naam typ je in: .bat

Je kunt dit opslaan op het bureaublad, zodat je vanaf daar je computer kunt afsluiten.

Voorbeeld:
@ECHO OFF
START C:\Users\\Pictures\Afsluiten.jpg
TIMEOUT /T 15 /NOBREAK
SHUTDOWN /p

opslaan als:
Afsluiten.bat
Alle bestanden (*.*)

* Het bestand wordt geopend door je standaard programma, meestal windows photo viewer

** De mappen die door het systeem worden gemaakt (zoals gebruikers en afbeeldingen in het voorbeeld) moeten in het engels en met een hoofdletter.
Kijk nog eens goed naar het voorbeeld... (Users, Pictures)

Uitgelegd:
@ECHO OFF = een code zodat je geen codes krijgt in het zwarte venster dat komt
START = De afbeelding openen
TIMEOUT /T ... /NOBREAK:

TIMEOUT = wachten
/T ... = aangeven in seconden hoeveel je wilt wachten
/NOBREAK = Het proces gaat door ook al druk je op een toets
(desnoods kan het alsnog gestopt worden met CTRL + C)

SHUTDOWN == commando voor het afsluiten/afmelden van computer

TIP open het .bat bestand dat je gemaakt hebt en wanneer je de afbeelding te zien krijgt, klik op maximaliseren. Sluit de afbeelding daarna weer, de volgende keer dat het programma geopend wordt, heeft hij het formaat opgeslagen en opent hij weer gemaximaliseerd.

Ik vind deze optie veiliger, omdat deze codes, zelfs moeilijker, vaak in programma's gebruikt worden, als je via een programma het interne systeem aanpast, waardoor het "afmelden" plaatje veranderd, kan het grotere gevolgen hebben als er iets mis gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het volgende bestand gemaakt:
@ECHO OFF
START c:\MUIS.jpg
TIMEOUT /T 15 /NOBREAK
SHUTDOWN /p als ik op het bestand dubbelklik verschijnt meteen de afbeelding van de muis, maar daarna gebeurt er niets meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je echt 15 seconden gewacht?
probeer rechtermuisknop en dan als administrator uitvoeren.
(misschien is het SHUTDOWN commando niet toegestaan voor een normale gebruiker)
Als je het altijd wil uitvoeren als administrator: Verplaats het bestand naar een openbare folder in c:\Users\Public en maak een snelkoppeling naar het bestand op je bureaublad, ga dan in de eigenschappen van de snelkoppeling naar compatabiliteit (of zo iets) en vink "Als administrator uitvoeren" aan. Het kan ook zijn dat er een tabblad "Snelkoppeling" is, ga dan in dat tabblad naar "Geavanceerd" en vink "Als administrator uitvoeren" aan. Lukt het echt niet?
probeer dan
SHUTDOWN /s /t 15 en laat het TIMEOUT commando weg.
Ook hier heb je kans dat je het als administrator moet uitvoeren Dit sluit de computer af na 15 seconden en geeft van te voren een waarschuwing dat de computer na 15 seconden afsluit. Als je dan ook nog timeout zou doen dan zou het wel erg lang duren... En anders weet ik het ook niet meer... *Je moet meeste .bat bestanden als administrator uitvoeren als je op windows 8 zit