De prijs van een MacBook is nogal hoog vergeleken met 'normale' laptops. Er worden lang niet zo veel printers en andere hardware ondersteund dan bij Windows. Een ander nadeel is : routers en modems. Ik heb nu Mac OS X in een virtuele machine op mn WIN7 pc draaien en kan er dus niet mee internetten. Je hebt dus een Apple router / modem nodig (ja ze bestaan echt, ik heb ze zelf een keer gezien in een webshop). De voordelen zijn al eerder genoemd, maar het design, het OS (besturingssysteem), de accu, beschikbare software (er is meer beschikbaar voor de Mac dan veel van ons denken), webcams, enz. Het is allemaal dik in orde. De twee hoofdredenen waarom mensen toch vaker voor een 'gewone' laptop kiezen is de prijs van de Apple computers, en omdat Windows en Mac OS X (nog) niet samenwerken (denk aan netwerken, bestanden delen, enz). Hopelijk heb ik je iets kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (5)

Het menu van een iMac is heel raar en als je b.v. een film kijkt moet je dat met QuickTime doen en QuickTime is gebruikers onvriendelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groot voordeel: Mac is fijner
Groter voordeel: Mac trekt geen virussen
Grootste voordeel: Mac kan zowel Windows als Mac zelf draaien! (of is dat nou een nadeel!? :). )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen virusscanner nodig. Accu gaat lang mee. Word niet traag na verloop van tijd. Je hoeft nooit het besturingssysteem opnieuw te installeren. Alle USB apparaten zoas USB sticks en USB printers werken direct na aansluiten. (dus geen geklooi met drivers) en zo kan ik nog wel doorgaan. Nadeel is dat er geen internet explorer versie van de Mac bestaat en dat ie-only sites dan maar half werken. Dit is echter een compatibliteits probleem van Microsoft. Je kan wel Windows installeren via bootcamp of virtualbox en zo alle windows dingen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Internet Exploiter voor Mac niet bestaat is geen nadeel maar een voordeel. Heel veel narigheid is in het verleden via IE verspreid. Wesites die alleen met een bepaalde browser te bekijken zijn verdienen het niet om bezocht te worden!
Het belangrijkste nadeel van een Apple (die onder osx draait) zou kunnen zijn dat er weinig games voor beschikbaar zijn. Als je fanatiek (PC) gamer bent kun je beter met windows blijven werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groot nadeel is de prijs, lijkt me. Voordelen zijn er ook; design is over het algemeen mooi. En het is idd zo dat je met een Mac minder last hebt van virussen en dergelijke; het is allemaal ook wel stabieler dan Windows.. anderszijds is er gewoon veel minder software voor beschikbaar. (Dit is geen mening; dit is een feit..) Mac is erg populair in the US, maar hier is hiet niet echt mainstream.