is een AMD A8 processor beter dan een AMD A6?

Voor mijn opleiding heb ik een nieuwe laptop nodig. Op mijn lijst met laptop eisen staat een AMD A6 genoemd, nu zag ik online een leuke laptop die aan alle eisen voldoet met een AMD A8 processor. Is deze beter of niet? En wat is dan het verschil tussen de twee..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dat zou kunnen, maar hoeft niet perse. Ik heb zelf meer kennis van intel processoren en weet dat het er nogal vanaf hangt om welke processor het precies gaat. Je kunt het beste even op cpuboss.com de beide processoren invoeren en vergelijken op de belangrijkste punten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
AMD Quad-Core A8-6410 , op het formulier staat alleen AMD A6. Bedankt voor de site!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed overigens dat het sterk genoeg zal zijn, maar kan het niet bevestigingen (wellicht dat de mensen die de minnetjes hebben gegeven je vraag iets beter kunnen beantwoorden). Overigens, welke opleiding ga je doen en welke software heb je nodig, aan de hand daarvan kan je kijken of het sterk genoeg is. Een nummer aanduiding als A4,A6,A8,A10 hoeft niet perse te betekenen dat een processor die A10 genummerd is sterker is dan een A8. Althans, bij intel processoren komt het weleens voor dat een i5 sterker is dan een i7 (afhankelijk of het bijv. een laptopuitvoering of desktopuitvoering is en etc.). Hoe dat precies bij AMD zit durf ik niet geheel te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat daar ook wat verschillen in zitten per processor en type.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga de opleiding Art & Design MBO 4 doen. Gebruik daar programma's zoals Photoshop, een Illustrator, en adobe suite CC.
A6/A8 wil zeggen dat de A6 6 processor kernen heeft een A8 heeft er 8 afhankelijk van de snelheid en het Cache geheugen van je processor uit gedrukt in Mb kan je bepalen welke beter/sneller is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
meer cores is niet altijd beter!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
AMD staat bekent om de meer cores in zijn processoren. Maar ook dat ze vaak heel heet worden, omdat er meer cores in zitten