Mijn computer brand geen cd meer en speelt geen cd meer af. Hoe kan dit?

Hij herkent het gwn niet meer. Als je er een audio cd in doet doet hij bij Mijn Computer niks.
Wij hebben een Cd/Dvd-Rw Station.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stuk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reageert de drive wel op CD's?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee op Cd's ook niet, hij reageert nergens op

Het beste antwoord

Even opstarten vanaf een linux-live-stick en kijken of je daar hetzelfde probleem hebt.

Zonee, dan is het een softwarematig probleem. Controleer je drivers eens.

Zoja, dan is het een hardwarematig probleem. Je kan dan eens proberen met zo'n 'schoonmaakdisc' maar als ook dat niet helpt zal je de optische drive moeten vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ook al eens gehad,waren gewoon de drivers die verdwenen waren,was in de computerwinkel zo opgelost.Of als je er verstand van hebt eventueel zelf op te lossen.
9 jaar geleden
De lens voorzichtig schoonmaken met een vochtig doekje (zacht erop duwen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt proberen de harddrive te wissen (configuratiescherm - aparaatbeheer - dvd/cd-rom stations), deze maakt hij dan zelf weer aan bij de volgende keer opstarten. Misschien dat hij hem daarna wel weer herkent, als hij dan wel weer bij 'mijn computer' staat, is er kans dat hij ook weer gaat herkennen wat je erin stopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als de drivers dan ook weggaan (die kans is groot) maak je het probleem alleen maar nog erger.