Wat is een goede (gratis) virusscanner voor Windows Vista en waar kan ik deze downloaden?

Momenteel doet AVG het bij mij niet meer en is mijn pc onbeveiligd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Zonder een goed antivirus programma op je computer loop je tegenwoordig een groot risico. Er loert veel gevaar op het internet en virus makers worden steeds behendiger in het omzeilen van beveiligingen. Naast betaalde antivirus pakketten (die meestal erg duur zijn en waar je soms elk jaar weer een update van moet kopen) zijn er ook genoeg gratis alternatieven te vinden, die vaak minstens even goed werken. Hier een lijst met de meest gedownloade en best beoordeelde gratis virusscanners volgens download.com--->
http://www.download.com/windows/

1. AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.1
100.123.457 downloads

2. Avast Home Edition 4.8.1201.80611
24.721.819 downloads

3. Avira AntiVir Personal - Free Antivirus 8
9.880.742 downloads

4. PC Tools AntiVirus Free Edition 4.0
1.725.099 downloads

5. A-squared Free 3.5.0.11
980.184 downloads

6. Avast Virus Cleaner Tool 1.0.209
717.598 downloads

7. ThreatFire AntiVirus Free Edition 3.5
643.803 downloads

8. AOL Active Virus Shield
363.866 downloads

9. Multi Virus Cleaner 2008 8.2
302.174 downloads

10. ProcessGuard 3.15
250.089 downloads

Persoonlijk zou ik er 1 uit de top 4 kiezen.

(ik heb ook de links toegevoegd. Het staat op volgorde)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn tegenvraag is,zou en gratis virusscanner wel altijd goed zijn.Ik heb altijd een gekochte.
MacAfee is ook niet te duur:€35,-
Hieronder een Link naar gratis produkten.Maar misschien geeft de "Expert" PPL wel een antwoord.Die weet het beter dan ik.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan je iets met onderstaande link?

Om uw pc te beveiligen kunt u tegenwoordig uw beurs gesloten houden.
Er zijn enkele heel goede gratis virusscanners op de markt, (hoewel betaalde anti-virus-programma's meestal uitgebreider zijn en soms wat accurater uit tests komen).
Hieronder kunt u de beste gratis anti-virus scanners downloaden!

De meest gebruikersvriendelijke gratis virusscanner is AVG Anti-Virus Free.
Dit complete pakket biedt prima bescherming tegen virussen en spyware, heeft automatische updates en een aparte mailscanner, zodat u gelijk weet of een mailtje clean is of niet.
Avira AntiVir Personal is iets minder gemakkelijk in het gebruik, maar komt wel vaak bij anti-virus-tests als beste gratis scanner uit de bus.
AntiVir biedt dus waarschijnlijk de beste beveiliging tegen virussen, maar heeft geen ingebouwde bescherming tegen spyware in de gratis versie.
avast! Home Edition is ook een heel goede scanner die eveneens beschermt tegen virussen en spyware.
AVG heeft wat betreft gebruikersgemak onze voorkeur.

Wilt u helemaal zeker zijn of vertrouwt u uw eigen virussoftware niet helemaal? Dan kunt u Bitdefender of ClamWin om een second opinion vragen. Deze pakketten scannen alleen op uw verzoek en bieden geen volledige bescherming!

NB installeer nooit twee complete viruspakketten, zoals AVG Free, AntiVir PE Classic, avast! Home Edition of bijvoorbeeld Norton Anti-Virus, McAfee of Panda. Twee viruspakketten die tegelijk draaien 'bijten elkaar' namelijk en u krijgt er geen extra bescherming door.

Een hulpmiddeltje om even snel de bekendste virussen te verwijderen is McAfee Avert Stinger. Dit werktuig biedt echter geen volledige bescherming! Daarvoor heeft u residente (= altijd draaiende) anti-virus-software nodig. Bekijk hieronder alle mogelijke gratis anti-virus oplossingen.

NB Als u ook een firewall gebruikt (wat aan te raden is), dient u de anti-virus-software (en updaters en mailscanners) ONBEPERKT toegang te geven tot internet. Anders kunnen de zeer noodzakelijke updates voor uw virusscanner geblokkeerd worden - en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mocht je toch besluiten om geld uit te willen geven (of een hacker kennen), dan adviseer NOD32 (www.eset.nl)
Ik heb Avast. Schijnt goed te zijn, maar hij levert vooral niet zo een grote vertraging op wanneer je, je computer opstart.