waar kan ik het beste een ps1 spel op spelen? (ps1, ps2 of ps3 ?)

Ik heb namelijk zelf een ps1, ps2 en een ps3 console...
Is de kwaliteit van het spel slechter, gelijk of beter op een ps3?
(idem ps2)

Het gaat hier om een origineel spel dus niet de digitale versie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je het spel het beste kan spelen op de originele console, in dit geval dus de Playstation 1. De backwards compatibility (dat je oudere spellen op een nieuwe console kan spelen) werkt niet altijd even goed, en is volgens mij ook niet voor alle spellen beschikbaar. Ik heb wel eens gehad dat een spel wel werkte, maar dat het geluid heel zacht was tijdens het spelen en heel hard tijdens de cutscenes, dat speelt niet fijn.

Hallo. Ten eerste kunnen ps1 spellen volgens mij niet op een ps3. En wat betreft kwaliteit. Alles staat op de cd. Dus Je Console Speelt Geen Rol. Ik had gewoon gekeken wat het lekkerst speelt. Grapphics blijven hetzelfde

Graphics zijn hetzelfde want alle textures staan op de cd en die veranderen niet. Wel is misschien de spelervaring anders op een PS2/PS3 omdat de controller anders is dan die van de PS1. Verder verandert er niet veel aan. Enige wat ik niet weet is hoe het zit met de fps. Volgens mij is die op de PS1 gelimiteerd (tot 30 of 25). Dat zou het enige verschil zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100