Koptelefoon afgebroken in laptop, en nu?

Nu zit er dus een stuk in me ingang. Mijn laptop denkt al die tijd dat er gewoon oordoppen inzitten en speelt dus geen geluid af. Nu heb ik gelukkig een USB draaitafel met een audiointerface dus kon ik thuis daarmee nog muziek luisteren. Maar die gaat nu ook ineens bijdehand doen en hoor ik geen muziek meer. Hoe kan ik uberhaubt zorgen dat hij in ieder geval niet denkt dat er een koptelefoon inzit. Slaat toch nergens op man

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8K

Antwoorden (2)

Neem een stukje dubbelzijdig plakbank(niet de foam versie) en frummel dat tot een klein balletje wat net in het gaatje van de koptelefoon zou passen. Neem een luciferhoutje o.i.d. en plak daar dat bolletje op, en probeer nu dat stukje jackconnector eruit te vissen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je doet je bijnaam wel eer aan bij dit topic.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt! Alleen was dat niet echt het probleem. Hij zit muurvast dus dat heb ik al opgegeven. Gaat me er meer om dat ik geen geluid krijg omdat hij denkt dat er oordopjes inzitten. Hoe krijg ik dat uitgeschakeld.?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien bij je volume icoontje het default uitvoer apparaat veranderen van headphone naar speakers? Of helemaal uitzetten....
Als het een realtek audiochippie is dan zou ik je aanraden de realtek audiosuite bij je laptop fabrikant te downloaden, want daarmee kun je het gedrag meer instellen
Dit probleem komt vaak voor.
Je hebt al opgemerkt dat het vastzittende afgebroken plugje niet je grootste probleem is, maar wel dat je zo geen geluid krijgt.

Als je het afgebroken stukje er wél uit kunt krijgen, is je probleem uiteraard wél opgelost!

Op het engelstalige internet zijn meerdere methoden gepubliceerd die net als het al gegeven antwoord al gauw erg priegelig overkomen, maar met wat handigheid kun je soms succes hebben. Zoek bijvoorbeeld met de woorden: jack plug broken.
Reparatie-afdelingen van lokale computerwinkels hebben hier wellicht al ervaring mee!

Maar nu komt het: iemand die er wat dieper over nagedacht heeft, is er recent in geslaagd om een echt werkend tooltje te fabriceren. Een overtuigend filmpje vind je op http://nightek.com/gripstick .

Zelfs als het afgebroken plugdeel behoorlijk vast zit kan het m.i. met deze methode lukken. Je kunt zo met enig beleid namelijk echt wat kracht uitoefenen, en je buigt de verende contacten van het chassisdeel uit de weg, zodat het afgebroken stompje gemakkelijker mee naar buiten kan komen. Je moet het tooltje daarom ook niet draaien tijdens het inbrengen, wel eventueel van tevoren draaien en zo in een andere stand inbrengen als het aanvankelijk niet lukt.