Als als ik mijn pc op een Full-HD t.v aansluit via HDMI Heb ik dan nog steeds heel mooi beeld kwaliteit?

Ik heb een pc en ik ga een full hd t.v kopen en als beeldscherm gebruiken en voor andere dingen maar mijn vraag is nu krijg ik nog steeds full hd beeld mooi niet pixellig kleur ook net en dat het beeld niet achterloopt ik sluit me pc aan via HDMi ik stel deze vraag omdat als ik mijn laptop op me t.v aansluit via hdmi ik weet niet of het een full hd tv is dan is het beeldkwaliteit heel mooi niet pixellig alleen de kleurencontrast is dan echt heel vel achtig

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij heeft een pc scherm een hogere resolutie (meestal)

Het beste antwoord

Alles hangt er een beetje vanaf wat je met je pc wil gaan doen. Een tv-scherm is gemaakt om televisie te kijken. Films en dergelijke dus. Wil je op je pc films gaan afspelen zal het allemaal niet veel uitmaken.

Voor andere taken is een tv-scherm niet ontworpen en zal het altijd onderdoen voor een computerscherm. De afweging of je ondanks deze nadelen voor een redelijke prijs toch een groot scherm wil kunnen hebben om aan te sluiten aan je pc moet je uiteraard zelf maken.

Bij twijfel kan je misschien best nog te rade gaan bij anderen die een bepaald type tv-scherm op hun pc hebben aangesloten en hun ervaringen. Vergeet dan echter ook zeker niet te vragen waar zijn hun pc voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je pc via HDMI aansluit, en je videokaart ondersteunt de resolutie 1920x1080, dan krijg je full-hd beeld op je tv. Maar omdat tv's vaak groter zijn dan normale monitoren, en je er met computeren dichter op zit dan met tv-kijken, zal je misschien toch pixels zien.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correct, ook hebben TV's (vaak) meer inputlag waardoor ze voor gamen minder geschikt zullen zijn.