Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik beeld en geluid synchroon?

Ik heb met PowerPoint een filmpje gemaakt (kennisclip), deze heb ik geexporteerd naar mp4 (en .mov). Alles speelt prima af, totdat ik het bestand upload in Teams of andere programma's.
Ik heb het filmpje geupload naar Streams, en daar speelt het wel synchroon af.
Nu moet ik het filmpje echt als een bestand in Teams hebben, hoe kan ik een .mp4 0f .mov uploaden zónder beeld en geluid verschil?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
Griffin
3 jaar geleden
Welke codec gebruik je in de encoding? Want codecs die zwaar op de hand zijn (lage compressie) hebben de neiging uit sync te lopen omdat het systeem het niet "trekt" h.264 zou een prima codec zijn voor het afspelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U kunt via het lint 'Ontwikkelaars' een nieuw besturingselement in een PowerPoint-presentatie neerzetten . Kies dan voor de 'Windows Media Player', welke u daarna met behulp van de muiscursor op de juiste grootte in de presentatie kunt plakken . Vervolgens kunt u een verwijzing naar het gewenste videobestand maken ; dat loopt over de eigenschappen van dat nieuwe besturingselement. En als u de boel dn bewaart als WMV-bestand, dan klopt de synchronisatie van beeld en geluid wel.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding