kun je er achter komen dat iemand je mails blokkeert?

Als iemand mijn mails niet meer wil ontvangen, kan ik dat ergens zien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
34.7K
Amadea
8 jaar geleden
Dan krijg je die mails teruggestuurd met de melding dat ze niet bezorgd kunnen worden.
escape
8 jaar geleden
@Amadea: daar klopt niets van.
Amadea
8 jaar geleden
Hoezo niet, @escape? Ik kan bij elke mail die ik krijg aangeven dat deze ongewenst is en dat de afzender geblokkeerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nu wordt het spannend. Twee volstrekt tegengestelde reacties. Welk mailprogramma gebruik je Amadea?
Amadea
8 jaar geleden
Windows Live Mail.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea Ja, IK kan mails blokkeren, maar ziet de afzender dat ik dat gedaan heb?
escape
8 jaar geleden
Je kunt mails niet blokkeren. Je kunt er alleen voor zorgen dat je bepaalde mails niet ziet, als je daar een bepaalde regel voor aanmaakt.
Ik kan jou tot spam verklaren. Maar daar merk je niets van. Ik gelukkig wel :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sinds ik spamfighter gebruik ontvang ik zelden of nooit meer spam en in mijn prullenbak of spambox zit ook nooit wat. Hoe verklaar je dat dan Escape?
escape
8 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig goede oplossingen tegen spam. De goedkoopste is een account nemen bij Gmail, Google laat zelden spam door.
Maar dat heeft allemaal niets te maken met de vraag. Die gaat erover of de afzender daar wat kan zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
percies
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb in Hotmail en in IncrediMailPremium een mogelijkheid om de afzender te blokkeren.
In Hotmail - Windows Livemail - kan ik de afzender blokkeren en zie geen e-mails meer van die afzender. Die worden blijkbaar bij der server al verwijderd.
Bij Windows Livemail krijgt de afzender geen bericht van het geblokkeerd zijn.
Zie als antwoord op het bericht van Carlos_V op mei 8, 2015 . http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-email/email-ongelezen-terug-sturen-naar-afzender/e001e5c1-12c0-46a2-b3cb-81b01f22506b IncrediMail heeft een bounce-functie. Ik kan kiezen tussen wel of niet terug stuiteren. De afzender krijgt het bericht: undelivered mail: User unknown.
http://help.incredimail.com/english/help/im/bounce_site.html

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet zien. En dat komt omdat je mail niet kunt blokkeren.
Als je je mail richt aan een bestaand emailadres dan wordt ie keurig bezorgd in iemands inbox. Afhankelijk van de software/webinterface waarmee iemand werkt, kan de ontvanger ervoor kiezen om jouw mailtjes automatisch ongelezen in de spambox of vuilnisbak te kieperen. Daar merk je niets van, omdat je mail in eerste instantie keurig wordt bezorgd. Nogmaals: mail blokkeren is niet mogelijk.
escape
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Iemands e-mailadres kan absoluut wel door een ontvanger geblokkeerd worden!
escape
8 jaar geleden
Nietes! LOL! Dat kan alleen als je emailadres opheft. Dan krijgt de tegenpartij ook een foutmelding.
Cryofiel
8 jaar geleden
Het kan wel, maar dan moet je de ontvangende mailserver op de juiste manier configureren. Normale mailclients bieden die mogelijkheid niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel, hoe doe je dat?
escape
8 jaar geleden
Je kunt een mailserver configureren dat bepaalde mails gebounced worden. Dat wordt afgeraden omdat het juist spam zou aantrekken. En aangezien de gemiddelde internetter geen mailserver bezit is dat allemaal niet zo opportuun.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je moet toegang hebben tot de mailserver om de configuratie te kunnen instellen. HOE dat moet, hangt dan af van de mailserver. Je hoeft overigens niet te bouncen. Volgens de Internetprotocollen wel, als je niet accepteert moet je bouncen - maar je kunt een mailserver natuurlijk laten afwijken van de protocollen. Dan wordt het zoiets als
IF {sender-domain is xyz} THEN {doeiets}
of
IF {sender-address is pqr} THEN {doeiets} Waarbij {doeiets} kan zijn: helemaal niet meer reageren, of: bouncen met een zelf te kiezen foutcode, of: de mail ontvangen maar direkt naar de bittenbak sturen, of iets anders dat je zelf programmeert.
escape
8 jaar geleden
Mooi. Maar dat alles overwegende was de vraag of je daar als verzender achter kunt komen. Dan is mijn antwoord dan: alleen maar als de mail gebounced wordt. Dus als ie bij de poort geweigerd wordt. En er is voor zover ik weet geen grote mailserver die dat doet. En Google of Microsoft laten jou hun mailservers niet configureren
Cryofiel
8 jaar geleden
Klopt, in de praktijk zul je je eigen mailserver moeten hebben om ermee te kunnen spelen. Een bounce is zichtbaar, en wordt ook wel gedaan: 'quota exceeded' of 'recipient unknown', dat soort meldingen. Ook doorstuurlussen leiden tot bounces. Ook een "ik houd mijn mond als domein of adres xyz mij iets wil sturen" is zichtbaar, al is het geen bounce. Al het andere is niet zichtbaar voor de verzender.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@escape, dat is wat ik weten wilde...dankjewel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij Hotmail - Windows Live Mail kun je de afzender blokkeren en je ontvangt niets meer. De afzender krijgt geen bericht.
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-email/email-ongelezen-terug-sturen-naar-afzender/e001e5c1-12c0-46a2-b3cb-81b01f22506b Incredimail Premium heeft een blokker- én een bounce-functie.
De afzender krijgt het bericht: undelivered mail: User unknown.
http://help.incredimail.com/english/help/im/bounce_site.html

Andere antwoorden (1)

Je zou wel een tweede mail kunnen aanmaken of een alias. Dan kan je hiermee deze persoon mailen. Daarna kan je via technieken als https://www.mandrill.com bekijken of je mail geopend wordt.

Let op, dit doe je niet even in 5 minuten...