sinds ik windows 10 heb gedownload op mijn laptop, kan ik niet meer scrollen met mijn touchpad. hoe kan ik dit oplossen?

ik kijk overal maar niks lukt. hopelijk kan iemand mij helpen

Toegevoegd na 2 minuten:
ik heb een HP

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Driver opnieuw installeren of gewoon teuggaan naar Win 7
capthavoc
8 jaar geleden
Waarschijnlijk is je touchpad teruggevallen op een standaard drive ?
vaak is dat een gewone ps/2 drivertje achtig iets
jetouchpad wordt gezien als muis Misschien dat het even duurt voordat er een ander driver beschikbaar is geschikt voor windows 10 Wellicht kun je een driver vinden die geschikt was voor windows 7 en 8 en deze proberen in de compatibilitiets modus te installeren
vaak zal dat wel werken. windows 10 zit misschien nog niet in de driver installaie script ingebouwd dus daar loopt het vaak tijdens het willen installeren op vast toch lukt het vaak ook wel als je de driver uit pakt maar de setup overslaat.
en probeerd de touchpad via handmatig toevoegen van hardware
te verwijzen naar het losse .inf file dat in de de uitgepakt driver zit pakt het bestand tijdelijk uit naar bijvoorbeel buroblad. Ga dan via configuratie scherm naar hardware toevoegen
(eerlijk gezegd is windows 10 net uit dus geen idee waar je dat kan vinden als het nog te vinden is )maar ik vermoed dat ze daar niet zoveel aan veranderd hebben (ik kan me vergissen)
en volg de procdrure voor de passende catgorie etc
en probeer het op die manier. moet lukken, de driver is echt neit zodanig veranderd
alleen de setup die loopt vast op het versie windows 10 die hij niet herkent. of het wordt wachten op de fabrikant die de driver install voor rwindows 10 versie update
Als je laptop eigenlijk niet meer fabrieks ondersteuing heeft kan je daar lang op wachten. Dan kun je gelukkig terugvallen door het handmatig te doen. tip:als de setup zodanig is ingepakt dat hij de bestanden niet los wil uitpakken en meteen naar de windows installer grijpt
kijk dan eens of de fabrikant een losse uitgepakte versie aanbied
dit is dan waarschijnlik een normale zip file met losse drivers zonder een setup of install exe .
zodat je ze handmatig kan toevoegen
er hoor een .inf bij te zitten

het is wat ouderwets maar meestal werkt het wel.

Antwoorden (1)

Ik kan de bron zo snel niet vinden,
Maar ik geloof dat ergens de trackpad mogelijkheden zijn aangepast zodat er standaart op de nieuwe (flex) manier met touch/trackpads gewerkt word.

Probeer eens met 2 vingers tegelijk op een pagina te bewegen, Werkt dit wel?