mijn man kan geen mail meer van mij ontvangen. Hoe komt dit?

Mijn man kan van iedereen gewoon mail ontvangen en versturen. Ik ook. Maar als ik mail naar hem stuur dan krijg ik na 4 uur de melding van Mailer-Deamon "Returned mail: see transcript for details". ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
\virtuser_905
(reason: Deferred)

Ik vermoed dat hij ergens een vinkje heeft staan waardoor hij mij geblokkeerd heeft. Hij kan mij wel mailen. We hebben allebei een emailadres bij dezelfde provider. Hoe kunnen we dit weer in orde maken? Het is wel lastig dat ik niks meer naar hem kan sturen.

Toegevoegd na 20 uur:
We hebben nu vanaf verschillende computers met verschillende adressen naar hem gemaild: hij ontvangt niks. Alleen zijn nieuwsbrieven die via een hotmailadres komen wel. De provider was vroeger erg klantvriendelijk, maar de laatste tijd hopeloos. Moeten we daar contact mee opnemen?

Toegevoegd na 6 dagen:
we heben Trined gevraagd hoe we bij zijn mailbox kunnen komen, zij hebben een wachtwoord aangemaakt, maar de mailbox zat niet vol. Wel deed daarna het mail ontvangen het weer. Toch raar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een Deferred bericht is een typisch bericht van greylisting. Dat is een methode om ongewenste e-mail (spam) tegen te gaan op het niveau van de SMTP-mailserver. Het idee is dat er naast een witte lijst en een optionele zwarte lijst ook een grijze lijst is waarmee wordt bepaald of een onbekende mailserver gezond of ongezond gedrag vertoont. Greylisting zorgt ervoor dat echte mailservers en (vaak) met virus besmette computers uit elkaar gehouden kunnen worden. Wanneer een echte mailserver een e-mailbericht verstuurt en deze kan niet afgeleverd worden, dan probeert deze het enkele minuten daarna nogmaals. De server die van greylisting gebruik maakt heeft onthouden dat de server een kleine tijd daarvoor heeft geprobeerd mail af te leveren, en staat de tweede poging nu toe. Wanneer een met virus besmette computer een spambericht probeert af te leveren en dit lukt niet, dan gaat deze gewoon door naar het volgende e-mailadres en het mislukte e-mailbericht zal niet nogmaals geprobeerd worden te versturen. Omdat jij een melding krijgt over greylisting, betekent dat dus dat de andere server (waarnaar jij de e-mail probeert af te leveren) gebruik maakt van greylisting. Meestal hoef je dan zelf geen actie te ondernemen. Binnen 5 minuten wordt het e-mailbericht alsnog afgeleverd. Aangezien er geen enkele mail van jou wordt afgeleverd, zou ik je adviseren op contact op te nemen met de provider van je man.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100