Wat zijn de voor- en nadelen van Windows 10 opstarten in veilige modus?

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voordeel: dat alleen de basisbestanden en de basisstuurprogramma's gestart worden. Dit kan handig zijn om problemen te vinden.
Nadeel: dat alleen de basisbestanden en de basisstuurprogramma's gestart worden. Dus niet alles start direct op.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/what-is-safe-mode#1TC=windows-7
p.s. veilig modus is veilig modus, of het 7,8 of 10 is. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Moordigger: "Dus niet alles start direct op" suggereert dat je dan die services (niet bestanden, lijkt me) en programma's later nog kunt starten. Dat is niet het geval. Je zult de veilige modus moeten afsluiten en opnieuw in normale modus moeten opstarten om gebruik te kunnen maken van services die geblokkeerd zijn in veilige modus. De veilige modus is bedoeld om problemen te achterhalen en op te lossen. Dat 'veilig' slaat alleen op het feit dat er geen verstorende invloeden zijn van services en hardware die niet per se nodig zijn voor een minimale configuratie om de computer mee op te starten; de modus is niet werkelijk veilig, want je logt er juist als administrator op in en kan evenveel schade aanrichten als je als gewone gebruiker in de normale modus van Windows kunt.

Het beste antwoord

Veilige mode is alleen voor diagnostische doeleinden. Dus om problemen te analyseren. Verder werkt het dan o.a. met een beperkte schermresolutie. Leuk om een keer te zien hoe Windows opstart, maar niet voor dagelijks gebruikt.