Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb bij WIndows10 een wachtwoord aangemaakt. Kan ik dat verwijderen?

Ik moest een wachtwoord aanmaken maar vind een wachtwoord lastig en onnodig omdat ik de enige ben die op deze computer werkt.

1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij kun je geen wachtwoord verwijderen. Maar kun je je wel automatisch aanmelden:
Druk op Windowstoets + R
Type netplwiz.exe [Enter].
Klik de gebruiker aan waarmee je automatisch wilt aanmelden als je de computer opstart. Verwijder het vinkje bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven" en bevestig dit met OK.
Geef je wachtwoord twee keer op en sla de instellingen vervolgens op. Vanaf nu hoef je geen wachtwoord in te vullen en zal de computer direct naar het bureaublad opstarten.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Dank voor uw reactie. Ik ga dat proberen.
Pieter2011
7 jaar geleden
Je kunt ook je ww wijzigen, hoor:
https://support.microsoft.com/nl-nl/instantanswers/24749d13-a7ec-4aa7-a067-9fc74c16d8d2/to-change-your-microsoft-account-password
Pieter2011
7 jaar geleden
Sorry Simon, ik las in jouw antwoord: "Volgens mij kun je geen ww wijzigen" (i.p.v. verwijderen). 't Is al laat ;)
SimonV
7 jaar geleden
Wijzigen van wachtwoord kan natuurlijk, maar je bent altijd verplicht een nieuw wachtwoord op te geven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding