pc geeft na dat i onverwachts uit ging hij start op en krijg `bootmgr is compressed` en doet nu niks meer windows vista ultimate , cd is weg

de instal cd is kwijt (mijn vriend heeft dit probleem, kan niet even langskomen..als extra info nodig is vraag ma

Toegevoegd na 41 minuten:
er zat op dat moment geen schijfje in de speler, hij heeft wel een instalatie cdrom van win xp liggen, kan hij die gebruiken om helemaal opnieuw te instaleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winxp kan je niet gebruiken om vista te installeren en je hebt ook een key nodig voor XP, of hij moet een niet legale versie hebben.

Het beste antwoord

ja, ik heb het ook gehad.
dan heb je waarschijnlijk aan de partitie gezeten die gereserveerd was voor windows systeemonderdelen.
als je de cd niet hebt, is er niets meer aan te doen, dan zul je de heleboel opnieuw moeten installeren.'
als je de cd toch nog vind, moet je de herstel-opties uitvoeren.
Bronnen:
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zit waarschijnlijk een schijfje in je DVD-speler waarvan ie probeert op te starten. Zo ja, haal de disc eruit.
escape
12 jaar geleden
De XP installatie cd heb je niets aan. Zoek even een kopie van bart-PE of de Ultimate boot CD op. Brand de iso en start de computer er mee op. Hier krijg je hem wel weer mee aan de praat.