Welke laptop is geschikt voor mediavormgeving?

Als ik slaag ga ik de opleiding Mediavormgeving doen, een macbook is niet verplicht, dus ga ik liever voor een Windows laptop, Welke laptop is geschikt? Ik zou het lieft een i7 willen met minimaal 8 GB RAM, liefst een goede videokaart erin om er ook eventueel op te kunnen gamen, Welke laptop is dan geschikt, leeft lang mee en aan wat voor prijs moet je dan denken? Zoiezo niet duurder dan 1000 euro...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil een antwoord van iemand di verstand heeft van computers, en niet iemand die alleen zijn laptop promoot omdat het toevallig snel is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
I7, 8GB Goede videokaart, kunnen gamen en onder 1000?
Vergeet het maar
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een i7 met 12gb ram voor ongv 700-800 gekocht Hiermee kan ik alle schoolopdrachten maken. Ik doe de opleiding applicatieontwikkeling. Als je media en vormgeving gaat doen raadt ik je aan om 16GB ram te kopen en een goede processor. Met videokaarten heb ik niet zo veel ervaring, ik weet wel dat je moet proberen de beste processor te kopen en meer dan 12gb ram moet hebben als je veel wilt multitasken.

Antwoorden (2)

Je zegt het zelf al een beetje: flink wat geheugen en een goede videokaart (ook met flink wat geheugen) zijn de vereisten voor bijv. videobewerking.

Het aanbod in laptops verschilt per week, dus als je met je eisen en je max. budget naar een gerenommeerde winkel gaat (Mediamarkt, BCC etc.), dan vind je wel iets van je gading.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan niet zomaar een laptop aanraden de persoon die het aan raad die raad natuurlijk de laptop aan die hij zelf kent, Ik ben zelf ook mediavormgever student en ik gebruik een Toshiba Satellite L50-A-16H, Deze wordt helaas niet meer verkocht. Maar geeft je een idee van wat je nodig hebt. Een i7, 8gb met GTX970m is ongeveer wat je zoekt als een mediavormgever.