ntldr error ?

hallo ik heb gister ook een vraag geplaatst maar die is een beetje verkeerd uitgepakt.

ik probeer het nu goed te verwoorden .

ik heb een computer van een vriend gekregen .
er staat een beschadigde windows xp op .
ik had geen windows xp dus heb een goede gebrand van piratebay.
ik heb een amibios en ik snap er geen zak van
ik heb de batterij van de bios er al uitgehaald en er weer ingedaan dan staat hij op fabrieksinstellingen.
goed ik start hem weer opnieuw op dan staat er boot record from cdrom : not found .
dan gaat hij over naar IPE daar komt ook not found te staan .
dan gaat hij verder en krijg ik de ntldr error.
ik probeer hem nu al 2 dagen te maken maar ging er met goede moed tegen aan en dat is langzaam ingezakt.
ik heb de amibois al ingesteld dat de cdrom als 1e wordt gelezen en de harde schrijf als 2e ik heb ook nog een 3d maar die staat op disabled

can someone help me ?0_o

Toegevoegd na 3 minuten:
ik kom niet eens bij : druk nu op een knop om windows xp te installeren het enigste wat ik kan ik : F8 boot setup
DEL amibios F12 network boot ( die doet het niet ) TAB logo ( die doet het ook niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

boot record from cdrom : not found

Dat betekent dat de cd-rom niet goed is. Het is geen bootable cd. Kennelijk toch niet zo'n goede gedownload. Probeer het eens met een legale windows, dan werkt het wel.
bamibal
12 jaar geleden
misschien een optie dat je gebrande versie van xp niet in orde is of dat er bij het branden iets fout is gegaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok als je een goeie cd hebt dan is waarschijnlijk je cd speler defect.
Probeer eens een cd van hirens boot cd te vinden en daarmee te booten als dat ook niet lukt dan is ie defect
als je de cd speler vervangt moet ie het weer doen lijkt mij
want hij reageert verder normaal.
capthavoc
12 jaar geleden
Stap 1: Brand het volgende iso bestand op een cd
Stap 2 : Start met de zojuist gebrande cd op .
Als Windows nu wel geladen wordt,open de cd lade en leg de originele Windows Xp installatie cd er in en start er mee op . Als er vervolgens wordt gevraagd om te Repareren..antwoordt U met (ja) of druk op de toets R

Groet:Zoekertje

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Dit bestand op lege CD branden als iso bestand !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De CD rom is niet bootable ("niet opstartbaar") (vandaar dus de melding: bootrecord not found). Vervolgens gaat de computer naar de hardeschijf, die is blijkbaar wel bootable, maar dan: ntldr error.

ntldr is het opstartbestand voor XP en dat staat blijkbaar niet op de schijf of is beschadigd.

Kortom: je hebt geen werkend besturingssysteem en je hebt ook geen goede CD om het te installeren. Zorg voor een bootable CD, evt. gebruik je eerst een gratis LINUX versie.

Wat je nog kan proberen is een bootable USB of Floppy disk aanmaken op een andere computer om daarmee de boel vlot te trekken:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314079
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er ook nog aan de hand kan zijn i s dat je de CD verkeerd gebrand hebt. Open de CD eens op een andere PC en vertel eof er een aantal mappen en bestanden staan of alleen een WindowsXP.ISO(bijv.) bestand. Als dat laatste aan de hand is moet je even de CD goed branden.

Kies Imagebestand branden oid in je brandprogramma.