Kost het geld als je naar het buitenland belt, maar diegene de telefoon niet opneemt (mobiel)?

Ik bel met mijn mobiel naar een mobiele nummer uit het buitenland, deze persoon neemt niet op. Kost dit mij geld? Ik heb een abbonnement.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Volgens het forum van Hi zit het zo:
Als het nummer wat jij belt Nederlands is, dan bel jij gewoon uit je bundel. De gebelde persoon betaalt de kosten voor de afstand. Neemt iemand niet op, én krijg je geen voicemail, dan was er geen gesprek, dus geen kosten.
Als het nummer een buitenlands nummer is, dan worden de reguliere kosten voor bellen in het buitenland in rekening gebracht (dit verschilt per land). Deze kosten gaan ook in op het moment dat een gesprek begint, óf je de voicemail hoort. Geen gesprek is geen kosten.

Ik denk dat het bij alle aanbieders gelijk is, maar mogelijk verschilt dit per aanbieder? Dan moet je het even nakijken.

Uit de bron:
Wanneer je belt naar een buitenlands nummer en die persoon neemt op of je ontvangt zijn/haar voicemail dan worden de reguliere kosten voor het gebruik van je mobiel in het buitenland in rekening gebracht. Zolang er niet wordt opgenomen en je krijgt geen voicemail, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat heb je ontzettend veel woorden nodig voor: "Nee, er is geen gesprek en er zijn dus ook geen gesprekskosten".
Ik had bijna een minnetje gegeven.